نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: شورای فرهنگ عمومی استان از این پس در قالب قرارگاهی عمل خواهد کرد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی که به صورت ارتباط تصویری و به ریاست رئیس جمهور، همزمان با روز فرهنگ عمومی برگزار شد، به تشریح الزامات، ظرفیت‌ها و اثرگذاری‌های شورای فرهنگ عمومی در استان پرداخت.

او با اشاره به راهکار‌های نوین ترسیم شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و تأکید رئیس جمهور بر پیگیری برنامه‌های نوین فرهنگی در استان‌ها گفت: الزامات و چالش‌های فرهنگی گیلان باید متناسب با ظرفیت‌های بومی و با لحاظ توانمندی‌ها و اقتضائات شهرستانی پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین افزود: شورای فرهنگ عمومی گیلان از این پس در قالب قرارگاهی عمل خواهد کرد که نظارت بر مسایل و چالش‌های فرهنگی استان را در بستر واسپاری امور فرهنگی به مردم دنبال کند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: بر اساس تأکید رئیس جمهور نقش تصدی گری خود در حوزه فرهنگی را به عموم جامعه بسپارد.

لزوم تقویت امور فرهنگی در جامعه

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در حاشیه این جلسه گفت: همه باید تلاش کنیم تا با تقویت امور فرهنگی، آسیب‌ها و تهدید‌های موجود در جامعه را به فرصت تبدیل کنیم.

جلسه شورای فرهنگ عمومی

او افزود: باید با تعامل و هم اندیشی همه متولیان و دغدغه‌مندان امور فرهنگی حتی ذیصلاحان در بخش‌های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی و سایر بخش‌ها تلاش کرد تا تهدید‌ها و آسیب‌های جامعه شناسایی و آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

به گفته عباسی، باید فرصت‌ها را شناخت و با توجه به شرایط موجود هر منطقه برنامه‌ریزی‌های لازم را در پیشبرد امور فرهنگی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.