عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: شرکت ملی پست آمادگی کامل برای اجرای طرح شناسه کالا را دارد.

سعید شریف زاده عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست  با اشاره به تکالیف قانونی شرکت ملی پست در زمینه ارائه خدمات پستی به آحاد مردم در اقصی نقاط کشور گفت: با توجه به پراکندگی و تعدد نقاط تماس در سطح کشور، ممکن است در برخی موارد زمینه برای سوءاستفاده احتمالی در خصوص قبول کالا‌های ممنوعه و خلاف قانون وجود داشته باشد، شرکت ملی پست نسبت به فعال سازی کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کرده و در این زمینه ارتباطات لازم با دستگاه‌های مرتبط و حوزه‌های نظارتی به طور مستمر و فعال برقرار است.

وی ادامه داد: چالش جدی در این زمینه مربوط به استان‌های مرزی است به نحوی که کالا‌هایی که در بازار‌های مربوطه به فروش می‌رسد و در آن مکان کالای قاچاق محسوب نمی‌شود در صورت ارسال از طریق شبکه پستی بعضا می‌تواند به عنوان کالای قاچاق تلقی شود که این موضوع چالش‌های مختلفی را برای مجموعه شرکت و هم‌وطنان ایجاد می‌‌کند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست و رئیس کمیته مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت:اخیراً در توافقات انجام شده، بخشنامه‌ای از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری مبنی بر این که توقف وسائط نقلیه در طول مسیر انجام نشود ابلاغ شد.

شریف زاده افزود: هرگونه اقدام پیرامون تفتیش و بازرسی از مرسولات بر اساس دستورالعمل‌های تعریف شده، در مبداء انجام و خودرو‌های پستی مشمول توقیف در مسیر‌های حمل و نقل نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: در راستای حفظ حقوق مشتریان و حمایت از کسب و کار‌های خُرد؛ شرکت ملی پست آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط به منظور طراحی سازوکار‌های لازم اعلام می‌کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شرکت ملی پست خاطر نشان کرد: رفع چالش‌های موجود، نیازمند ایجاد هماهنگی بیش از پیش در بین واحد‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا بوده و نتیجه این هماهنگی بی تردید موجب رضایت هموطنان و تسهیل در ارائه خدمات پستی می‌شود.

شریف زاده با اشاره به مزایای سرویس تجارت الکترونیک و نقش آن در تسهیل تبادلات و حمایت از کسب و کار‌های خرد، اعلام کرد:  با توجه به اتصال شرکت پست به سامانه شناسه کالای وزارت صمت، آمادگی طراحی سرویس جدید در بستر سامانه تجارت الکترونیک پست به منظور ساماندهی فروشگاه‌ها و شرکت‌های فعال در این عرصه به طور کامل وجود دارد و پیشنهادات لازم ارائه شده است. 

وی افزود: شرکت ملی پست آمادگی کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور اجرای طرح شناسه کالا را دارا است؛ اما اجرای این طرح بدون انجام هماهنگی‌های مرتبط بین دستگاه‌ها و اطلاع رسانی لازم به هموطنان موفقیت آمیز نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار