مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تلفیق علم و عمل را در تعلیم و تربیت ضروری دانست.


 محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در گردهمایی مشترک علمی، تخصصی معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه تلفیق علم و عمل را در تعلیم و تربیت ضروری دانست و به تبیین جایگاه ویژه عمل گرایی پرداخت و گفت: معلمان اسوه و برتر، منفعل نیستند و کوله باری از تجارب زیسته علمی دارند که با اشتراک گذاری آن‌ها می‌توانند باعث اعتلای خود، دانش آموزان و در نهایت آموزش و پرورش شوند.

او افزود: یکی از امید‌ها و فرصت‌های این گونه نشست‌ها بازنگری در برنامه‌های کلان و خرد، سیاست گذاری ها، بررسی محتوا‌ها و رویکرد‌ها در آموزش و پرورش است که یکی از مباحث اصلی و مهم بوده و در نشست‌های تخصصی این چنینی می‌توان به آن پرداخت و ارائه راهکار داشت.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه بیان کرد: گسترش آموزش و پرورش در تمام مناطق کشور از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و لازم است تا با توسعه عدالت آموزشی از منظر کمی و کیفی از آن پاسداری و حراست نماییم. 

رحیمی نژاد به بیان ویژگی‌های مربیان در عصر جدید پرداخت و عنوان کرد: دانش آموزان ما نسبت به گذشته متفاوت شده اند و با توجه به چرخش‌هایی که در اولویت ها، خواسته ها، علایق، روحیات و ویژگی‌های آن‌ها رخ داده است، باید با رویکرد و نگرش جدید که منطبق با برنامه محوری، مسئله محوری و تجربه زیسته آن‌ها و مبتنی بر ارزش‌های ایرانی، اسلامی و برای تکوین شخصیت و هویت یابی دانش آموزان باشد به امر تعلیم و تربیت بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به اهمیت و جایگاه ویژه هم افزایی، تعامل سازنده و امید به آینده اشاره کرد و رسالت مهم معاونین و کارشناسان نواحی و مناطق را شناسایی و معرفی افراد دارای ظرفیت و توان بالقوه در سطح شهرستان به منظور استفاده از تجارب ارزشمند آن‌ها در سطوح مختلف آموزش و پرورش استان دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.