مکالمه نتانیاهو و بلینکن درباره ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیرخارجه آمریکا در مکالمه‌ای تلفنی درباره ایران و همکاری میان دو طرف رایزنی کردند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» عصر امروز (پنجشنبه) در مکالمه‌ای تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، که در حال حاضر در عربستان سعودی به سر می‌برد، درباره توافق عادی‌سازی روابط این رژیم با عربستان سعودی و همچنین ایران، صحبت کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، گفته می‌شود این تماس را دفتر بلینکن برنامه‌ریزی کرده بود تا وزیرخارجه آمریکا درباره مذاکراتش با عربستان سعودی به نتانیاهو اطلاعاتی را ارائه دهد.

همچنین در حالیکه برخی رسانه‌ها مدعی هستند که ایران و آمریکا در آستانه حصول توافقی موقت درباره برجام هستند، به طور گسترده در مورد ایران صحبت کردند و دفتر نتانیاهو به بلینکن گفت: «نتانیاهو موضع خود را تکرار کرد که ایران از پیشبرد برنامه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید، حتی اگر با احیای توافق هسته‌ای با آمریکا موافقت کند. هیچ توافقی با ایران، اسرائیل را متقاعد نخواهد کرد، زیرا اسرائیل هر کاری برای دفاع از خود انجام خواهد داد.»

در حال حاضر هیچ واکنشی نسبت به این مکالمه از دفتر بلینکن و طرف آمریکایی منتشر نشده است.

ساعاتی پیش نشریه انگلیسی میدل ایست آی در گزارشی به ادعای برخی منابع نوشت که مذاکرات مستقیم «رابرت مالی» و سفیر ایران در سازمان ملل در خاک آمریکا انجام شده است و احتمال حصول توافقی موقت بر سر برجام نزدیک است.

پیشتر منابع صهیونیستی هم مدعی چنین توافقی بودند، اما مقام‌های آمریکایی از جمله «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، چنین تلاشی را رد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
مرگ برامریکا مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار