رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، بیان کرد: روسیه یکی از کشور‌های هدف صادراتی محصولات تولید شده در قم است و صنعتگران استان، توسعه صادرات به این کشور را دنبال می‌کنند.

اکبر ابدالی گفت: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه ۲ جلسه میز توسعه صادرات به کشور روسیه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شده و این موضوع به جد در دستور کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، همچنین به وضعیت فعالیت‌های تجاری در استان قم پرداخت و افزود: طی مدت یاد شده تعداد ۱۴ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و تعداد ۱۲ کارت بازرگانی در بخش تجاری در قم صادر شده و در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی موجود استان ۹۹۶ فقره است.

او ادامه داد: میزان صادرات کالا‌های غیر نفتی از گمرکات استان از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه به ارزش ۴۹ میلیون دلار و وزن ۴۴ هزار تُن و عمده کشور‌های هدف صادراتی به ترتیب ارزش صادرات شامل عراق، امارات، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ازبکستان، روسیه، سوریه، ترکمنستان و ارمنستان بوده‌است.

لازم به توضیح است به گفته مسئولان سازمان صنعت قم، در راستای کمک به افزایش حجم صادرات استان با همکاری اتاق بازرگانی، فعالان اقتصادی قم در قالب هیات‌های تجاری به کشور‌های مختلف جهان سفر می‌کنند و همچنین بستر‌های لازم برای پذیرش هیات‌های تجاری خارجی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان، فراهم شده‌است.

گفتنی‌است شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازار‌های مصرف کشور و همچنین صادرات به کشور‌های هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار