در همایش بررسی اندیشه های امام خمینی(ره) در کابل مقالاتی با عنوان نقش امام خمینی(ره) در انقلاب مردم افغانستان و حوزه‌های علمیه این کشور ارائه شد.

همایش علمی بررسی اندیشه های امام خمینی(ره) با حضور حدود ۴۰۰ نفر از علما و چهره‌های فرهنگی افغانستان در کابل برگزار شد.

در این همایش مقالات تعدادی از استادان حوزه‌های علمیه افغانستان و چهره های فرهنگی با عنوان نقش امام خمینی(ره) در انقلاب مردم افغانستان و حوزه‌های علمیه این کشور ارائه شد؛ نشست علمی در کابل به بررسی اندیشه های تقریبی امام خمینی(ره) پرداخته شد؛ مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه و چهره‌های فرهنگی افغانستان از حاضرین در این نشست بودند.

سید محسن حجت از علمای افغانستان در این مراسم گفت: باید شخصیت و آثار امام خمینی(ره) در همه حوزه‌ها مورد مطالعه قرار گیرد؛ مولوی حق پرست، استاد دانشگاه و عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان هم از کارنامه امام در تقریب مذاهب گفت؛ فلاح نژاد، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان هم گفت اخوت شیعه و سنی نکته‌ای بود که همواره امام بر آن تأکید داشت.

نجاری، معاون سفیر ایران در کابل هم در این نشست گفت: امام خمینی همواره به فکر مردم افغانستان بود بطوریکه در اوج جنگ هشت سال دفاع مقدس نیز با شوروی سابق در مقابل مجاهدین و سرنوشت مردم افغانستان معامله نکرد.

این مراسم به همت شورای نظارت بر حوزه‌های علمیه افغانستان در دانشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.