نژاد علی گفت: با توجه به تولیدات پالایشگاه‌های کشور، کمبودی در زمینه سوخت در هیچ‌یک از مناطق و نواحی نداریم و تأمین به‌موقع سوخت در تمامی نقاط صورت می‌گیرد.

نژاد علی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه در ارتباط با بحث موازنه بین تولید و مصرف فرآورده‌های نفتی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اقدام‌های ویژه‌ای انجام شده است، گفت: برای ایجاد تراز بین تولید و مصرف فرآورده کشور، تلاش‌های ویژه‌ای در دولت و مجموعه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شد تا در شرایط موجود کشور، در بحث تأمین سوخت، تجهیز مجاری عرضه و فراهم کردن شرایط توزیع در مجاری عرضه، چالشی جدی نداشته باشیم.

او گفت: با توجه به تولیدات پالایشگاه‌های کشور، هیچ کمبودی در زمینه سوخت در هیچ‌یک از مناطق و نواحی نداریم و تأمین به‌موقع سوخت در تمامی نقاط صورت می‌گیرد.

مدیر مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سالانه ۱.۱ میلیون خودرو به ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور اضافه می‌شود و امروز حدود ۲۳ میلیون خودرو در این ناوگان تردد می‌کند که مصارف این خودرو‌ها با استاندارد جهانی متفاوت است.

نژاد علی گفت: در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه ۱۱۲ میلیون لیتر بنزین روازنه در کشور مصرف می شود اگر استاندارد‌ها در تمامی بخش‌های خودرویی در کشور رعایت شود، در مصرف روزانه ۱۶ میلیون لیتر سوخت صرفه‌جویی خواهد شد که با احتساب هزینه‌های مربوط به انبارداری، کارمزد، حمل‌ونقل، هزینه بسیار هنگفتی است که بر کشور تحمیل شده است.

او گفت: نزدیک به یک میلیون خودرو در بخش حمل‌ونقل سنگین کشور نیز فعال هستند که ۶۸ درصد آن‌ها بیش از ۲۰ سال عمر دارند و در صورت خروج این ناوگان فرسوده و مدیریت برای صرفه‌جویی در این بخش، در مصرف روزانه ۷ تا ۱۰ میلیون لیتر نفت‌گاز در این بخش صرفه‌جویی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
من یک معلم در هرمزگانم هر روز باید با وسیله نقلیه خودم جابه جا بشم، میناب بنزین آزاد با کارت جایگاه نیست اصلا نصف شب هست که بیا و ببین صفوف بسیار طولانی چندکیلومتری، شب از ساعت 12 تا ساعت 3 صبح تو صفم برا اینکه فرداش بتونم برم مدرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
فکر کنم که واقعا در کشور زندگی نمیکنی با اینکه ، خودت به خواب زدی ، واقعا ما کامیون دارا جگرمون خون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
نباید منابع کشور اینگونه اسراف وتباه شود،سهم سرانه هر کس را از تمام منابع آب شرب وکشاورزی و بنزین و گازوییل و گاز وبرق و...را به خودش بدهید تا اگر خواست مصرف کند یا یک فقیر مقداری از سهمش را به دیگران در داخل یا خارج بفروشد و محتاج نباشد،یا به قیمت واقعی و تک نرخی بفروشید و پول سهم هرکس رابدهید به خودش،روند یارانه پنهان فعلی هم باعث اسراف وانحصارمیشود هم بیعدالتی یعنی کسی که توان خرج کردن صد برابر یک فقیر را دارد صد برابر از یارانه استفاده میکند وشکاف طبقاتی بیشتر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام.لطفا در مورد مراکز گاز ال پی جی مهرشهر کرج پیگیری کنید.یک ماهی هست که بسته اند.غیر قانونی که نیست چون قبلا زیر نظارت مسئولین کار می کردند.لااقل هزینه آزاد مخازن سی ان جی برای خودرو های تک سوخت را ارزان کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفا ، خواهشا این داستان جدید سوختگیری با کارت جایگاه که بخاطرش صفوف طولانی داره درست میشه رو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اقا چرا دروغ میگید بیا بندرعباس صف های جایگاه های بنزین و ببینید بعد بگید کمبود نداریم مردم ساعت ها تو صف بنزین گرفتارن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام،من راننده ترانزیت هستم ماهمیشه توخط ترانزیت هستیم ولی آرزو بدل موندیم در داخل کشور بریم واردات خالی کنیم وصادرات بزنیم وکسری گازوئیل نداشته باشیم،مجبوریم به نرخ آزاد از جایگاه ها آنهم باهزار منت به مبلغ حداقل 4تومن سوخت بخریم چون کارتهامون خیلی خیلی کم شارژ میشوند.اگر سیستم پنجره واحد درست وکارشناسی بود وصادرات واردات با تخصیص سهمیه سوخت مطابقت داشت نه ما مشکل داشتیم نه بعضی‌ها مافیای سوخت بودند. به امید سیستم سالم یکپارچه ملی که آرزویش را بگور خواهیم برد
آخرین اخبار