طالبان با انتشار بیانیه ای بر تعهد هیئت حاکمه افغانستان بر موافقت نامه آب هیرمند تاکید کرد.

طالبان با انتشار بیانیه ای تاکید کرد هیئت حاکمه افغانستان یکبار دیگر تعهد می‌سپارد که با در نظر داشت موافقت نامه آب هلمند(هیرمند) تمام تلاش خویش را به خرج می دهد که آب تعهد شده به مردم ایران برسد.

در بیانیه طالبان آمده است موافقتنامه آب که میان افغانستان و ایران نیم قرن قبل در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی به امضا رسیده تا هنوز پابرجاست و طالبان متعهد است که به تعهدات انجام شده عمل نماید.

طالبان در این بیانیه علت باز نشدن سد کجکی را خشکسالی و پایین آمدن آب هیرمند عنوان کرده و گفتند تعداد زیادی از ولایات و مناطق افغانستان از خشکسالی رنج می‌برند و آب کافی وجود ندارد.

طالبان در این بیانیه تاکید کرده است در چنین وضعیتی خواست مکرر ایران و بازتاب نا مناسب آن در رسانه ها برای فضای سیاسی میان مردم و دو ملت آسیب زا است.

این بیانیه در حالی صادر شده است که رئیس جمهوری ایران درباره حقابه هیرمند به حاکمان افغانستان اخطار داد و گفت: اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خوبه مثل بقیه کشورها دیگه که به ایرانیا اقامت و حق شهروندی داده با اتباع خارجی برخورد نمی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام ،طالبانی که دست راست چپ شونو تشخیص نمیدن،اونام برای ما ایرانیان خط و نشون میکشن.باید دولت از روز اول دست به ابتکار میزد.تمام مهاجرین اخراج وکسی حق پناهندگی ندارد.منه سیستانی چه گناهی کردم که حدوداً ۱۸ساله زمین کشاورزی که در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان داریم.خشک و نمکزار.وعلاوه بر بایر بودن زمین تبدیل به ماسه زار شده ،باعث وبانی سدکمالخان را خدا لعنت کنه.غنی بیشرف آمریکایی چه حرفایی به ما سیستانی ها وایرانی ها زد! الآنم دولت ایران و ملت سیستان کوتاه نخواهند آمد ،از هیرمند نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
حساب طالبان با مردم ستمدیده افغانستان جدا است همان مردم از دست طالبان آمدن به ایران .
آخرین اخبار