نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس گفت قرار است ایران، پاکستان و افغانستان جلسه‌ای را در مورد مسایل آبی برگزار کنند.

 فدا حسین مالکی نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر وزیر خارجه به پاکستان و گفتگو در مورد مسائل افغانستان، اظهار داشت: در این سفر، وزیر امور خارجه به همراه سفیر ایران در افغانستان و همچنین سفیر پاکستان در افغانستان جلسه‌ای برگزار شد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: در این سفر و جلسه‌ای که برگزار شد قرار شد ایران، پاکستان و افغانستان جلسه‌ای را در مورد مسایل آبی برگزار کنند.

مالکی گفت بلال بوتو برداری اعلام کرد ازبکستان نیز همانند ایران مشکلاتی را با افغانستان بر مسئله آب دارد و ممکن است در آینده نیز پاکستان هم دچار مشکلاتی با این کشور شود لذا باید از ابزارهای لازم برای تحت فشار قرار دادن طالبان استفاده شود تا حقابه ملت ایران و ازبکستان داده شود.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری پاکستان در رابطه با مدیریت آب، موضع‌گیری معقولی است مطرح کرد: باید طالبان بپذیرد که دولت فراگیری سر کار بیاید و با موضوعات ملی، منطقه‌ای و بین المللی مأنوس باشد.

مالکی با اشاره به ابزارهای بکارگیری در مقابل افغانستان افزود: یکی از این ابزارها دیپلماسی است که اگر جواب ندهد، ابزار دیگر بستن مسیرهای تجاری از جمله مسیر چابهار - میلک و همچنین مسیر دو غارون است که تنفس جدی افغانستان از این دو مسیر است و اگر باز هم پایند نبودند قطع مراودات را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.