روزنامه فایننشال تایمز مدعی شد که به پیش نویسی دست یافته که از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم چند شرکت ایرانی حکایت دارد.

یک روزنامه انگلیسی گزارش داده است که اتحادیه اروپا قصد دارد برخی شرکت‌های ایرانی را با ادعای ساخت و عرضه هواپیما‌های بدون سرنشین از سوی این شرکت‌ها به روسیه تحریم کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی با اعلام اینکه اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌هایی را علیه تعدادی از شرکت‌های ایرانی و چینی به بهانه همکاری با روسیه در جنگ اوکراین تحریم کند، توضیح داد که این اتحادیه به طور کلی به دنبال بررسی مسئله دور زدن تحریم هاست.

اتحادیه اروپا در حالی ایران را به کمک نظامی به روسیه در جنگ علیه اوکراین و ارسال پهپاد به این کشور متهم می‌کند، که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده اند که تهران هیچ دخالتی در جنگ اوکراین ندارد و از راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای حل بحران در این منطقه حمایت می کند.

 به گفته فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا پیش نویسی را تنظیم کرده که به بروکسل اجازه می‌دهد در صورتی که فشار دیپلماتیک رفتار کشور‌های دور زننده تحریم را تغییر ندهد، فروش برخی محصولات به کشور‌های ثالث را محدود کند.

طبق این پیش نویس، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باید با اقدامات فردی علیه شرکت‌ها یا کشور‌های تحریم شده موافقت کنند. همچنین پیش نویس فهرست تحریم‌های جدید، اختیاراتی را برای تحریم نفتکش‌هایی که مکان خود را بدون دلیل موجه پنهان می‌کنند، در نظر گرفته است.

فایننشال تایمز گزارش داده که نفتکش‌ها با وانمود کردن به اینکه محموله‌هایشان برای جا‌های دیگر است، تحریم واردات نفت روسیه از طریق دریا را دور می‌زنند.

کمیسیون اروپا (شاخه اجرایی اتحادیه اروپا) نیز گسترش دامنه صادرات ممنوعه به روسیه را پیشنهاد کرده است و در تلاش است تا محدودیت‌های مربوط به انتقال دارایی‌ها به نهاد‌های متضرر از تحریم‌ها را کاهش دهد تا به شرکت‌های غربی اجازه فروش آن‌ها را بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار