وزیر خارجه اردن گفته است سوریه نظر مثبت بسیاری از ۲۲ کشور عضو اتحادیه عرب برای بازگشت مجدد به این اتحادیه را در اختیار دارد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن اعلام کرد که سوریه به‌زودی به اتحادیه عرب باز خواهد گشت، اما چالش‌های بزرگی جهت حل‌وفصل بحران یک دهه اخیر برابر دمشق وجود دارد.

الصفدی، اظهار داشت که سوریه نظر مثبت بسیاری از ۲۲ کشور عضو اتحادیه عرب برای بازگشت مجدد به این اتحادیه را در اختیار دارد.

اتحادیه عرب، عضویت سوریه را از آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآورد.

وزیر خارجه اردن به خبرگزاری «سی‌ان‌ان» گفت: «بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به‌زودی رخ خواهد داد. این اقدام ابعادی نمادین دارد. اما چنین اقدامی با توجه به پیچیدگی بحران ۱۲ ساله سوریه، اولین گام در مسیری سخت و طولانی مدت خواهد بود.»

سخنگوی اتحادیه عرب هم پنج‌شنبه خاطرنشان کرد که وزرای خارجه کشور‌های عربی یک‌شنبه آینده برای بررسی شرایط سوریه در قاهره دیدار می‌کنند. مقامات عالی برخی کشور‌های عربی از جمله سعودی و مصر با هدف برقراری ارتباط مجدد با سوریه دیدار‌هایی با مسئولان سوری برگزار کردند. به‌رغم این، شماری از کشور‌های عرب از جمله قطر بر حل سیاسی بحران سوریه به عنوان پیش‌شرط برقراری روابط با دمشق اصرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۱:۱۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
نه شیر شتر نه دیدار عرب.
آخرین اخبار