دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد دستگاه‌ها باید حجاب و عفاف را اولویت کار خود قرار داده و برای مردان و زنان طرح و برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام پیش قدم استان در جلسه حجاب و عفاف این استان افزود: شورای انقلاب فرهنگی حدود ۳۵۰ وظیفه را برای ۳۲ دستگاه مشخص و این وظایف را به آن‌ها ابلاغ کرده که باید اجرا کنند.

حجت الاسلام پیش قدم ادامه داد: دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در ورودی ساختمان‌های اداری خود بنر‌هایی در خصوص حجاب و عفاف نصب کنند و از خدمات به افراد بی حجاب خودداری کنند.

وی گفت: عملکرد دستگاه‌ها در خصوص اجرای طرح حجاب و عفاف بررسی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه گفت: سازمان‌های دولتی و اماکن عمومی در اولویت اجرای طرح عفاف و حجاب قرار دارند.

نوری خانواده را هسته اصلی شکل گیری جامعه اسلامی دانست و افزود: برای ایفای نقش کانون خانواده در رشد و ترقی جامعه باید با نهادینه سازی حجاب و عفاف از این کانون صیانت شود.

وی ادامه داد: در حوزه عفاف و حجاب باید قوانین را اجرا و نظارت‌ها را دقیق‌تر کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: اجرای قانون و دستورالعمل‌ها در اصناف و مدارس و مراکز آموزشی دانشگاه‌ها و اتحادیه‌ها ضرورت دارد و باید بر آن نظارت شود.

وی ادامه داد: از این به بعد باید از ورود افراد فاقد حجاب در مراکز گردشگری تفریحی و تفرجگاهی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بی حجابی پاشنه آشیل جامعه اسلامی است، اضافه کرد: برای در امان ماندن خانواده از آسیب‌های اجتماعی حاصل از بی حجابی و بدحجابی باید فرهنگ حجب و عفاف به خوبی تبیین و ترویج شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.