معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۸۵۰ قطعه و تجهیز با همکاری شرکت های دانش بنیان بومی سازی می شود.

آقای علی فتحی گفت : تبادل آخرین دستاوردهای و نوآوری های علمی، تجربیات  ارتقا سواحل کشور با حضور جامعه دانشگاهی و متخصصان و صنعت گران ووجامعه مهندسان مشاور در روز ۱۹ و ۲۰ فروردین در قالب  برنامه دو روزه با ارائه مقالات وکارهای آموزشی برگزار می شود.

او ادامه داد:  برگزاری این همایش در ۱۴ دوره گذشته بسترهای  تعاملات و تبادلات بسیار زیادی بوده و ما طی این چند دهه توانسته ایم به  دستاوردهای خوبی در تمامی بنادر خود برسیم به طوریکه اخیرا پهلوگیری  بزرگترین  کشتی  ۱۸ هزار تنی را داشته ایم، همچنین با همکاری و همت متخصصان و مهندسان  در تولید قطعات بنادر و شناورها به ۱۰۰ درصد بومی سازی رسیده ایم. اما در بخش تجهیزات  سازمان بنادر متولی شد در نیاز سنجی  ۸۵۰ قطعه و تجهیز با همکاری شرکت های دانش بنیان باشیم .

او گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از تولید قطعات  و تجهیزات  بنادر برگزار و در آن از اولین قطعات ساخته شده رونمایی می شود، همچنین شناور و ساخت شناورهای ویژه داریم و توسط سازندگانی و در ادامه و هر شرکتی که ورود کند سیاست های ما حمایت است‌.

معاون مهندسی سازمان بنادر گفت: مطالعات فنی و توجیه اقتصادی بندر مکران انجام شده و مرحله نهایی و مطالعات ژئوتکنیک شروع شده و مطالعات طرح جامع  در مرحله کامل است و سعی ما آن است که در انتقال اراضی و در استقرار وضعیت حاکمیتی  اقدامات لازم صورت گیرد  و بندر مکران فاز مطالعاتی و امکان سنجی آن به صورت فاز بندی  امسال آغاز می شود.

فتحی گفت: در خصوص بندر خلیج فارس  هم امسال مطالعات و طرح  اجرایی و مطالعاتی  آن آغاز می شود‌

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی  سازمان بنادر گفت:   آمادگی همکاری با چین  چه  در حاشیه منطقه و چه در خارج آن هستیم  و این جزو  سیاست های ما است .

او گفت: کار گروه های فنی بخشی به بنادر و بخشی به خارج برمی‌گردد و کارگروه های فنی تشکیل داده ایم و کشورهای دیگر این ارتباطات در حال انجام است و دیپلماسی قرارداد در مرحله نهایی است و در راستای تکمیل  قراردادها هستیم.

 فتحی گفت: تجهیزات  ما در تمامی بنادر مستقر است و تمهیدات لازم ماده به کاری در بنادر بالای ۹۰ درصد داریم و وقفه ای در جهت تامین قطعات نداریم. 

 

برچسب ها: حمل ونقل ، دریانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار