سازمان جهانی بهداشت درباره بروز خطر بزرگ بیولوژیکی در سودان به دلیل درگیری‌های این کشور هشدار داد.

سودان گرچه طی سال‌های اخیر شاهد آرامش نسبی بود، اما با اختلاف میان ارتش این کشور و نیرو‌های واکنش سریع، خارطوم و دیگر شهر‌های سودان بار دیگر شاهد موج جدیدی از درگیری هاست. در همین راستا، سازمان‌های بین المللی درباره تشدیدی درگیری‌ها و بروز فاجعه انسانی در این کشور هشدار می‌دهند. 

به گزارش تل تریدر، پس از آنکه آزمایشگاه ملی بهداشت عمومی سودان از سوی شبه نظامیان به تسخیر درآمد، سازمان جهانی بهداشت درباره وقوع یک خطر بزرگ بیولوژیکی هشدار صادر کرد. 

نیما سعید عابد، نماینده سازمان جهانی بهداشت در سودان در جمع خبرنگاران گفت: پس از آنکه یکی از گروه‌های طرف درگیر در ناآرامی‌های اخیر سودان آزمایشگاه ملی این کشور را تحت کنترل خود درآورد، ما هم اکنون با یک خطر بزرگ بیولوژیکی مواجه هستیم. 

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: نگرانی اصلی ما شامل عدم دسترسی تکنیسین‌های آزمایشگاه برای دسترسی به این آزمایشگاه بزرگ و ایمنی مواد بیولوژیکی موجود در این آزمایشگاه است. 

شرایط اکنون در سودان به شدت بحرانی است به طوری که تاکنون کشور‌های اروپایی و آسیایی اقدام به تخلیه شهروندان و دیپلمات‌های خود از خارطوم، پایتخت این کشور کرده اند. با این حال، به دلیل شدت درگیری‌ها هزاران غیرنظامی به دلیل نبود گذرگاه امن نمی‌توانند از شهر خارج شوند. 

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از زمان شروع دوباره درگیری‌ها میان ارتش سودان و گروه‌های شبه نظامی موسوم به نیرو‌های واکنش سریع، دستکم ۴۵۹ تن کشته و ۴ هزار و ۷۲ تن زخمی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۲:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدایا معجزه ای بفرما و سودان عزیز را رو به راه بفرما. سودانی ها مردم خیلی خیلی خوبی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
سر وتهش رو بهم بزنی به آمریکا میرسی عامل فتنه در جهان
آخرین اخبار