وزیر خارجه اوکراین از کویت خواست در بازسازی اوکراین که زیرساخت هایش در پی جنگ آسیب دیده، مشارکت کند.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین که طی سفری رسمی به کویت رفته بود، از این کشور خواست در بازسازی اوکراین که زیرساخت هایش در پی جنگ با روسیه آسیب دیده، مشارکت کند.

به گزارش الخلیج آنلاین، او در دیدار با ولید شملان البحر، رئیس صندوق توسعه اقتصادی کویت گفت: حمله روسیه به اوکراین، ویرانی‌های بسیاری به همراه آورده، اما با این وجود، ما قطعا همه چیز را بازسازی خواهیم کرد.

كولبا با اشاره به اینکه احتمال دارد اوکراین، بزرگترین موقعیت برای بازسازی باشد، از صندوق توسعه اقتصادی کویت خواست در بازسازی زیرساخت‌های اوکراین مشارکت داشته باشد. پس از این دیدار، وزرای خارجه کویت و اوکراین نیز دیدار و درباره تحولات اخیر بحران اوکراین رایزنی کردند.

دو طرف همه راه‌های همکاری دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه سازوکار تقویت همکاری مشترک در چارچوب مقابله با پیامد‌های بحران اوکراین را بررسی کردند.

وزیر خارجه کویت ضمن تحسین سطح روابط دوجانبه بین اوکراین و کویت بر موضع کویت در حمایت از لزوم پایبندی به اصول قانون بین المللی و منشور سازمان ملل و تاکید بر اصل حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور‌ها براساس مرز‌های به رسمیت شناخته شده تاکید کرد. وی بر اهمیت حمایت از تلاش‌های بین المللی با هدف آتش بس در اوکراین و کاهش تنش برای ایجاد راه حلی مسالمت آمیز برای این بحران تاکید کرد.

وزیر خارجه اوکراین دوشنبه پس از پایان سفرش به عراق وارد کویت شد. او در واکنش به تمایل عراق برای ایفای نقش میانجیگر در مناقشه روسیه و اوکراین اعلام کرد این کشور حاضر به مذاکره با روسیه تا پیش از خروج نیرو‌های روسی از خاک خود نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
ناتو اکراین را به دمار شامل رسانده .فقط کویت شرقی باید بیاید گند کاری های ناتوی ورشکسته غربی را پاکسازی کند؟ آبا جنگ عراق با کویت جنگ زرگری بود؟ کویت سوپاپ اطمینان امریکا است؟ کویت قبلا تحت هر شرایطی شاه کلید ورود نظامیان امریکا به منطقه بود آنهم در عراق. آیا امریکا دوباره می خواهد از کویت بعنوان شاه کلید ورود نظامی به بلوک شرق جهان استفاده مجدد کند؟ هر جا آشه کویت فراشه؟
آخرین اخبار