معاون هماهنگی اقتصادی استانداری لرستان گفت: امسال ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در لرستان پرداخت شد که بیشتر مربوط به مشاغل خُرد است.

سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی اقتصادی استانداری لرستان در جلسه ستاد تسهیل که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی براساس ماده ۶۱ و ۶۲ مصوبه مجلس است که می‌توان با استفاده از این تسهیلات، بخشی از مشکلات واحد‌های صنعتی را برطرف کرد.

او افزود: امروز در این جلسه هشت مورد مصوبه استانی وجود داشت که همه آن‌ها مورد تایید قرار گرفت.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: در سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شد که ۱۰۷ درصد جذب شد و بانک‌ها همکاری کردند البته تبصره ۱۸ تقاضا محور است، ولی تبصره ۱۶ را براساس مُر قانون توزیع می‌شود که مربوط به مشاغل خرد است.

ابراهیمی بیان کرد: امسال سه هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در نظر گرفته شد که سهم دستگاه‌ها و شهرستان‌ها مشخص شده است.

او با بیان اینکه بروجرد صنایع بیشتری دارد و سهم بیشتری را می‌طلبد، گفت: باید تلاش کرد تا با همکاری کار‌ها را پیش برد و نتیجه این اقدامات کاهش بیکاری است.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری لرستان با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی، عنوان کرد: بخش خصوصی باید اهلیت لازم را داشته باشد و با همکاری بانک‌ها می‌توانند اقدامات قابل توجهی را انجام دهند.

ابراهیمی با اشاره به شهرک صنعتی بروجرد، خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر مجوز تاسیس شهرک صنعتی شماره سه بروجرد اخذ و حدود ۱۰۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است و از دیگر اقدامات صورت گرفته، منطقه ویژه اقتصادی است که فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار بوده و از سه منطقه ویژه اقتصادی در استان، دو مورد در همین دولت مصوب شده است.

ابراهیمی بیان کرد: پیگیر‌های لازم برای رفع مشکلات ماشین‌سازی بروجرد انجام شد، همچنین ۳۰ میلیارد تومان برای کارخانه شیرخشک، ۲۵۰ میلیارد تومان برای سیلیکون متال، ۵۰ میلیارد تومان برای سامان کاشی و ۲۰۰ میلیارد برای نساجی لحاظ شده است.

او تصریح کرد: در مجموع ۳۱ طرح صنعتی با ۲۰۸ میلیارد تومان و ۱۱ طرح جهاد کشاورزی با ۱۸۰ میلیارد تومان در بروجرد تصویب شده است.

 

برچسب ها: تسهیلات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.