رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های ملی و ملت به واحد‌های صنعتی استان اختصاص یافت.

بهمن جعفری اظهار کرد: اعتبارات رونق تولید از محل منابع داخلی بانک‌ها تامین می‌شود و براساس برنامه ششم توسعه همه بانک‌ها موظف هستند ۴۰ درصد منابع داخلی خود را در سراسر کشور به بخش تولید اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: تاکنون بانک‌های ملی و ملت همکاری خوبی را در این راستا با سازمان صمت لرستان داشته‌اند به گونه‌ای که ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی به واحد‌های صنعتی استان اختصاص دادند.

وی با اشاره به جذب ۱۲۹ درصد تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۸ نیز گفت: ۴۸ طرح و واحد صنعتی از محل این تبصره، تامین مالی شدند و براساس آیین‌نامه تسهیلات، اعتبار مذکور فقط مشمول طرح‌های نیمه‌تمام و دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی شد.

جعفری افزود: با توجه به فرآیند آیین نامه، واحد‌های صنعتی باید برای استفاده از این شرایط و تامین نقدینگی مورد نیاز، فاقد چک برگشتی، بدهی معوق از سیستم بانکی، دارای شرایط احراز و افزایش ظرفیت تولید و تثبیت اشتغال باشند.

یک هزار و ۳۳۲ واحد صنعتی لرستان دارای پروانه بهره برداری که یکهزار و ۸۳ واحد فعال و غیرفعال هستند، ۷۵۰ واحد صنعتی با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد و ۲۳۳ واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ واحد فعالیت دارند و ۲۱۶ واحد نیز تعطیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.