مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۵۵۷ شرکت پیمانکاری در این استان فعالیت می‌کنند.

علی اسلامی گفت: در استان اردبیل ۴۸ شرکت مهندسان مشاور و ۳۳۵ پیمانکاری حقیقی نیز فعال است که در حوزه‌های عمرانی و فنی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه پیمانکاران در حوزه ابنیه و ساختمان در پنج پایه تایید صلاحیت می‌شوند، می گوید: اولویت دستگاه‌های اجرایی استان در بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران شرکت‌های بومی است و امتیاز خاصی به این شرکت‌ها داده شده است.

او از صدور صلاحیت پیمانکاران ساختمانی در اردبیل خبر داد و گفت: امسال ۳۹۸ پروانه پیمانکاری و ۱۳ پرونده شرکت مهندسان مشاور و ۱۰۵ پیمانکار شخص حقیقی مورد رسیدگی قرار گرفته و صلاحیت آنها هم صادر شده است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به تشکیل ۱۶ کارگروه پیمان در سال جاری اشاره کرد و می گوید: در این کارگروه ۶۲ مصوبه تایید شده و در کنار آن ۳۰ مورد استعلام فنی و ۱۰۰ مورد حل اختلاف بین کارفرما و پیمانکار انجام شده است.

او فعالیت کارگروه نظارت را در قالب ۳۶ مصوبه یادآور شد و گفت: در قالب کارگروه نظارت از ۲۵ طرح عمرانی استان بازدید شده و ۱۶۶ طرح نیز به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

اسلامی می گوید: ۵۱ نقشه و مشخصات طرح‌های عمرانی در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است.

او فعالیت کارگروه آموزش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کارگروه ۱۳ دوره آموزشی را در استان برگزار کرده و برای شرکت‌کنندگان هم به میزان چهار هزار و ۶ نفر ساعت آموزش تخصصی گواهینامه صادر شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.