وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک در مسکو شرکت کردند.

 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری با همتای سعودی خود گفت: هر آنچه نیاز باشد انجام می‌دهیم تا توازن در بازار انرژی را حفظ کنیم. روسیه و عربستان در زمینه تداوم هماهنگی در چارچوب اوپک توافق کردند. با وزیر خارجه عربستان درباره راه‌های حمایت از ثبات در منطقه خلیج (فارس) گفتگو کردیم.

به گزارش الجزیره، او افزود: از تلاش‌ها برای ادامه آتش بس در یمن حمایت می‌کنیم و نقش عربستان را در این خصوص ارج می‌نهیم. علاوه بر این درباره تقویت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه بعد از زلزله اخیر با کمک عربستان گفتگو کردیم. امیدواریم این کمک‌ها باعث شود تا سوریه به اتحادیه عرب بازگردد. ما از حل موضوع فلسطین برای جلوگیری از بازگشت ناآرامی به منطقه خاورمیانه حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان هم گفت: از تلاش های بین المللی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکران حمایت می کنیم و آماده میانجیگری در این زمینه هستیم. ما از گسترش روابط با مسکو در همه زمینه ها استقبال می کنیم.

او تاکید کرد: با روسیه در زمینه قیمت های انرژی و ایجاد توازن در بازارهای جهانی هماهنگی لازم را انجام می دهیم و از موضع مسکو در قبال مسئله فلسطین قدردانی می کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار