وزیر خارجه عربستان گفت: برای گفت‌وگو با ایران و بازگشت دمشق به جمع کشور‌های عربی آماده هستیم، اما هنوز برای صحبت کردن در مورد آن زود است.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی با تأکید بر این‌که ریاض برای گفت‌وگو با ایران آماده است، همچنین تصریح کرد که گفت‌وگو برای بازگشت سوریه به جمع کشور‌های عربی وجود دارد، اما هنوز برای صحبت کردن در این مورد زود است.

طبق گزارش روسیا الیوم، فیصل بن فرحان با تأکید بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با ایران، در همین حین مدعی شد که توافق هسته‌ای با ایران یک توافق ایده آل نیست و باید نگرانی‌های کشور‌های همسایه را برطرف کند.

وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به تحولات اخیر سوریه افزود: «گفت‌وگو برای بازگشت سوریه به آغوش عربی وجود دارد، اما هنوز برای صحبت کردن در این مورد زود است. این اتفاق نظر وجود دارد که اوضاع در سوریه قابل قبول نیست.»

«بثینه شعبان» مشاور ویژه ریاست‌جمهوری سوریه نیز پیش از این گفته بود که دمشق از برقرای روابط با همه کشور‌های عربی استقبال می‌کند، چراکه سوریه از دیرباز روابط عالی با کشور‌های عربی داشته است.

مشاور بشار اسد افزود: «علی‌رغم تمام اتفاقاتی که در جریان بحران سوریه روی داد، اما با توجه به اینکه سرنوشت اعراب یکی است، رئیس‌جمهور همچنان به روابط خوب با کشور‌های عربی معتقد است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
این گاوها وجودشان برای اعراب و جهان اسلام مضر است و بی ارزش تر از این هستند که به گفتگو با آنها پرداخت نباید اجازه داد اینها اظهار نظر کنن باید برای گفتگو با ایران و سوریه التماس کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
آغوش باز برای صلح؟ سوریه رو تکه و پاره خواستید بکنید. مرگ بر آل سعود و مرگ بر عربستان و دولت بی وجدانش که کودک کشی رو از اسراُیل آموخت. قاتلان بلفطره
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۶:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
نه دیدار عرب و نه شیر سگ مگر سوریه کشور غیر عرب هست که به عرب برگردد .؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۶:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
فیصل یمن همسایه توست تو باهمسایه دیوار به دیوار خودت چه کردی که انتظار از باقی همسایگان داشته باشی شکست شیشه یک دل چنانست که چندین کعبه ویران کرده باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
عربستان و کشور های عربی چطور از اسرائیل که 200 بمب اتم داره و عضو NPT هم نیست به علاوه اینکه یک کشور عربی به اسم فلسطین را اشغال کرده و سالهاست داره از اعراب میکشه، نگران نیستن؟
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
اینک پدر خوانده تکفیری های عالم که فرزندان نابغه او وقتی وارد سرزمین شام شدند بر سر دیوار زینبیه دمشق نوشتن یا زینب با رفتن بشار اسد تو هم خواهی رفت برای صلح با دولت اسد صف کشیدن و این نشان دهنده آن است که امپراتوری ساسانیان چقدر شل و ول بود که مملکت به آن وسعت را بدون هیچ گونه مقاومتی تقدیم سلف پیشین انان کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
مردم در زمان ساسانی برادری وبرابری می خواستند
ونه اختلاف طبقاتی ونه دانش انحصاری اشراف ونه
مالیات های سنگین
بنابراین مردم ایران فهمیدند که اسلام می تواند
به خواسته هایشان جامه ی عمل بپوشاندواز ساسانیان حمایت نکرده وبا آغوش باز اسلام آوردند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۶:۵۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
فیصل. پرورش تکفیری ها در مدارس دینی عربستان و گسیل دادن آنها بسوی سوریه برای براه انداختن بازار دختر فروشان و اخراج سوریه از اتحادیه کشورهای عرب کار شما نبود؟ منظور نظر تو از ( بازگشت سوریه به آغوش عرب) و زود بودن آن!!! چیست؟ جای پای جنگ اکراین-امریکا-عربستان-غرب را در سوریه زلزله زده بعد از مجزرة داعش در سوریه باز نکن و صبر کن تا سرنوشت جنگ اکراین معلوم شود بعد آغوش گرمت را برای سوریه بگشا. نه شیر شتر و نه دیدار عرب !!! فقتل من قتل و سبی من سبی و وقع ما وقع تو کجا بودی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
عربستان دشمن شماره یک ایران است امروز نباشد فردا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
روزی را میبینم که اه مطلوم دولتمردان ال سعود را به خاک سیاه بنشاند
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۶:۱۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
آمین
آخرین اخبار