تعداد مدارس برکت احداث شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام به عدد ۲ هزار رسید.

عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در ساری، گفت:با افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در ساری و ۴۹ مدرسه دیگر در کشور، تعداد مدارس برکت احداث شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام به عدد ۲۰۰۰ رسید.

او با اشاره به سابقه ورود بنیاد برکت به نهضت مدرسه‌سازی، افزود:سال ۸۷ با دستور رهبرانقلاب، نهضت ساخت مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم و روستایی کشور کلید خورد.

نوروزی گفت: در سال اول ۲۳ مدرسه احداث شد، امروز بعد از گذشت ۱۴ سال دوهزارمین مدرسه برکت با نام قهرمان ملی ایران حاج قاسم سلیمانی افتتاح شد و این یعنی به طور میانگین ۱۴۲ مدرسه در سال توسط برکت احداث شده که این رقم در سال‌های اخیر به ۲۲۰ مدرسه در سال رسیده است.

او افزود: با ساخت این ۲ هزار مدرسه، ۱۰ هزار و ۲۵۰ کلاس درس در کشور ایجاد شد که برای ساخت این مدارس ۴ هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان به صورت مشترک هزینه شده است.

نوروزی گفت: در مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد هم از ابتدای فعالیت تاکنون ۲ هزار و ۲۸ مدرسه احداث شده که با لحاظ کردن این آمار، مدارس ساخته شده توسط زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام به ۴ هزار و ۲۸ مدرسه رسیده است.

اوافزود: اغلب مدارس ساخته شده توسط ستاد اجرایی در مناطق محروم و روستایی ساخته شده‌اند، اما دلیل ورود بنیاد برکت به این پروژه که در شهر ساری احداث شده، نیمه‌کاره ماندن چندین‌ساله ساخت این مدرسه و درخواست کمک از برکت برای تکمیل آن بود.

نوروزی با اشاره به مجتمع افتتاح شده، گفت: این مدرسه ۲۴ کلاسه در زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر بنا شده و نمونه یک مدرسه سبز و الگویی برای "مدارس آینده" و مطابق با اصول محیط زیست است و با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار