بلاروس ادعای مخالفان این کشور درباره ساقط شدن یک هواپیمای جاسوسی روسیه در نزدیکی مینسک را رد کرد.

بلاروس که هم با روسیه مرز دارد و هم با اوکراین، تنها متحد مسکو در نبرد با کی‌یف نیز محسوب می‌شود. با این حال این کشور طی سال‌های اخیر شاهد ظهور گروه‌های شبه‌نظامی مخالف دولت بوده است. یکی از این گروه‌ها یکشنبه مدعی هدف قرار دادن یک هواپیمای جاسوسی روسیه بر فراز این کشور شد. این در حالی است که به تازگی مقامات رسمی بلاروسی این ادعا‌ها را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد بلاروسی امروز (سه‌شنبه) ادعا‌ها مبنی بر ساقط شدن یک هواپیمای جاسوسی روسی در نزدیکی مینسک، پایتخت این کشور را رد کرده و آن را دروغی ساختگی خواند.

«یوری آمبرازویچ» معاون وزیر خارجه بلاروس در این زمینه گفت: «با توجه به عدم واکنش رسمی از سوی مقامات نظامی، من کاملاً اطمینان دارم این یک ادعای جعلی دیگری است که با هدف برجسته کردن برخی شکست‌های مربوط به امنیت ملی ما ساخته شده است.»

«الکساندر آزاروف» رهبر جنبش مخالفان دولت بلاروس روز یکشنبه مدعی شده بود پارتیزان‌های بلاروسی با کمک یک پهپاد به یک هواپیمای جاسوسی روسی مدل‌ای ۵۰ حمله کرده‌اند. با این حال، وی از ارائه اسنادی که بتواند این ادعا را ثابت کند اجتناب کرد.

بلاروس از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تنها کشوری است که به روسیه اجازه داده است از خاک خود در این جنگ استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار