مینسک اقدام به اخراج یک افسر رابط گارد مرزی لهستان و دو دیپلمات کنسولگری این کشور کرد.

جنگ اوکراین باعث تشدید روابط میان بلاروس، به عنوان تنها متحد روسیه با سایر کشور‌های اروپایی شده است. روابط مینسک با ورشو طی ماه‌های اخیر شاهد تشدید تنش‌ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، لوکاز جاسینا، سخنگوی وزارت خارجه لهستان امروز (دوشنبه) از اخراج یک دیپلمات لهستانی از سوی بلاروس و احتمال اخراج دو دیپلمات دیگر خبر داد.

وی افزود: یک افسر رابط گارد مرزی لهستان تا عصر روز چهارشنبه مهلت دارد تا بلاروس را ترک کند. دو دیپلمات کنسولگری لهستان در شهر گرودنو نیز احتمالا اخراج خواهند شد. در حال حاضر رایزنی‌ها در دولت برای دادن پاسخ متناسب به این تصمیم مینسک در حال انجام است.

لوکاز جاسینا با اشاره به طیف گسترده‌ای از احتمالات برای مقابله با تصمیم بلاروس گفت: این امکان وجود دارد که دولت لهستان تصمیم بگیرد دیپلمات‌های بلاروسی را از کشور اخراج کند. در حال حاضر تمامی گزینه‌ها در این باره بر روی میز است.

اقدام بلاروس برای اخراج دیپلمات‌های لهستانی یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که ورشو در واکنش به محکوم شدن یک روزنامه نگار خود در بلاروس به هشت سال زندان، اقدام به بستن یکی از مرز‌های کلیدی خود با این کشور کرد.

لهستان و بلاروس دارای ۴۰۰ کیلومتر نوار مرزی مشترک هستند، اما تنها دو پایانه مرزی از شش پایانه مرزی میان دو کشور اکنون باز است. ورشو از حامیان اوکراین و مینسک از حامیان روسیه در جنگ میان دو طرف هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار