باقر زاده، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته امور تربیتی، گفت: با مطالعه بر امور پرورشی دولتهای پیشین چالشهای امور تربیتی را متوجه شدیم که به برخی از آنها شامل:کاهش تمرکز بر اثر گستردکی اهداف و محورهای تربیتی ، برداشتهای متفاوت منجر به کاهش اثر بخشی ، روشن نبودن وظایف مربی، بی توجهی به اثر بخشی، استفاده نکردن از معلمان، نادیده گرفتن تربیت معلمان و مسئولان و کمبود نیروی انسانی است.
وی افزود: برای چالشهای رو به رو رویکردهایی همچون ایجاد گفتمان سند تحول، هویت یابی برنامهها(بینش ، گرایش و صفات حسنه) ، مدیریت فرهنگی مدارس در نظر گرفته شده است که تمام برنامهها باید در بخش هویت قرار بگیرد.
به گفته باقر زاده،ما براساس تاثیر گذاری مدارس بر دانشآموزان به مدارس اعتبارات تخصیص میدهیم.
وی گفت:طرح استقبال برای معلمان سال۹۸ که از مهر سال آینده وارد مدارس میشوند اجرا میشود.
جوکار معلم چهارم ابتدایی یکی از مدارس یزد گفت: همان طور که ما ایستگاههای مختلف داریم ایستگاه آشنایی دانش آموزان با شهدا را نیز دایر کرده ایم تا آنها با شهدا آشنا شوند همچنین ما دانش آموزان را به اقامه نماز سوق میدهیم.
معلم بینش یکی از مدارس اردبیل گفت: معلم تربیتی باید از جایی شروع کند که دانش آموز میخواهد و تربیت را به جایی برساند که خود میخواهد.
رقیه طالبی مدیر یکی از مدرسه شهرستانهای تهران بیان کرد:ما باید نسل همچون حاج قاسم را در مدرسه تربیت کنیم.
در حال تکمیل ...