هلال احمر مازندران از ابتدای امسال تاکنون ۵۶۸ دوره آموزشی برگزار کرده است.

آرش سیدصالحی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر مازندران گفت:با هدف افزایش آمادگی، مهارت‌های امدادی، تقویت کار گروهی، توانمندسازی افراد در صنوف و مشاغل گوناگون و همچنین توسعه فرهنگ خودامدادی و تاب آوری عمومی، بیش از ۵۶۸ دوره آموزشی مبتنی بر نیاز محلی از ابتدای امسال تاکنون از سوی این جمعیت برگزار شد.

او افزود:در مجموع بیش از ۳۰ هزار نفر با حضور دوره‌های آموزشی این جمعیت مهارت‌های امدادی را فرا گرفتند.

سیدصالحی گفت: این دوره‌های آموزشی شامل؛ ۵۵ دوره تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران، ۴۱۶ دوره آمادگی در برابر مخاطرات، ۵۴ دوره مهارت‌های پایه داوطلبی، ۴۲ دوره ضمن خدمت کارکنان، ۴۳۵ دوره کمک‌های اولیه و ۵۶۸ دوره آموزشی مبتنی بر نیاز‌های محلی بوده است.

او با تاکید بر ضرورت کیفی سازی آموزش‌های تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران، افزود: آموزش، پایه و اساس ارائه هر نوع خدمت پایدار است که میزان رضایتمندی گیرندگان خدمت با کیفیت خدمات ارائه شده ارتباط مستقیم دارد.

سیدصالحی با بیان اینکه تقویت، تجهیز و ارتقای ظرفیت‌های علمی و عملیاتی تیم‌های امدادی از برنامه‌های مهم جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش است، گفت: آموزش‌های ارائه شده به نجاتگران و امدادگران باید به گونه‌ای باشد که بتواند به نیاز‌های جامعه هدف که متاثرین از حوادث و آسیب دیدگان از سوانح هستند پاسخ مطلوب دهد.

او افزود: هرچه میزان توانمندی نجاتگران و امدادگران از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی افزایش یابد قطعا فرآیند اجرای عملیات‌های امدادونجات با دقت، سرعت و اطمینان بیشتری انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار