دولت انگلیس با رونمایی از طرح ویژه‌ای اختیارات بیشتری به پلیس برای مقابله با تظاهرکنندگان می‌دهد.

دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه از طرح‌های جدیدی برای تشدید تدابیر سختگیرانه در مقابل تظاهرات و افزایش دامنه اقدامات پلیس در مواقعی که اختلال عمده‌ای صورت می‌گیرد، رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن اعتراضات در سال‌های اخیر، عمدتا بر سر مسائل زیست محیطی، بخش اعظم مرکز لندن را مسدود و تردد در بزرگراه‌های اصلی را مسدود کرده است.

درخواست‌ها برای مداخله بیشتر پلیس به منظور مقابله با اختلال در تردد در خیابان‌ها افزایش یافته است.

اگرچه سال گذشته لایحه‌ای در این زمینه به تصویب رسید، اما دولت انگلیس می‌خواهد از این هم فراتر برود و لایحه دیگری موسوم به قانون نظم عمومی به پارلمان ارائه کند. این لایحه انتقاد شدید گروه‌های مدافع حقوق مدنی را برانگیخته است. از نظر آنها، این لایحه اقدامات ضد دموکراتیک را ارائه و قدرت زیادی به پلیس می‌دهد.

دولت انگلیس قصد دارد لایحه را اصلاح کند تا تعریف قانونی اختلال جدی را گسترش دهد. بر اساس این لایحه پلیس اختیارات بیشتری برای مقابله با برخی اختلالات پیدا می‌کند. ریشی سوناک در بیانیه‌ای گفت حق تظاهرات یک اصل اساسی دموکراسی ما است، اما مطلق نیست.

وی افزود ما نمی‌توانیم تظاهراتی به رهبری یک اقلیت کوچک داشته باشیم که زندگی مردم عادی را مختل کند. این قابل قبول نیست و ما به آن پایان خواهیم داد. این لایحه در صورت تصویب امکان ممنوعیت پیشگیرانه تظاهرات اخلالگرایانه را برای پلیس فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار