رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل وقوع گردباد در آلاباما وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در حالیکه گردباد در آلابامای آمریکا حدود ۹ کشته بر جای گذاشته و خانه‌های بسیاری را ویران کرده و برق ده‌ها هزار نفر را قطع کرده است، «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، در ساعات ابتدایی امروز (یک‌شنبه) اعلام وضعیت اضطراری در این ایالت و جنوب شرق آمریکا را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن در ۱۲ ژانویه دستور کمک فدرال را برای تکمیل تلاش‌های بازیابی منطقه‌ای در مناطق آسیب‌دیده از طوفان‌های شدید، باد‌های مستقیم و گردباد صادر کرد.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته حداقل ۵ گردباد در آلابامای آمریکا گزارش شد و این اقدام بایدن بودجه فدرال را در اختیار افراد آسیب دیده در شهرستان‌های «اوتاگا و دالاس» قرار می‌دهد.

روز گذشته منابع خبری اعلام کردند که به دلیل طوفان نادر در ماه ژانویه در جنوب آمریکا، ۹ نفر از جمله یک کودک پنج ساله در آلاباما و جورجیا کشته شدند. سخنگوی کلانتر شهرستان «اوتاگا» در ایالت آلاباما هم تایید کرد که ۶ نفر بر اثر گردباد در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند.

منطقه سِلما آلاباما که یک منطقه تاریخی است از جمله مکان‌هایی است که بر اثر وقوع این طوفان ویران شده است. بر اثر وقوع گردباد خانه‌ها از بین رفتند و برق ده‌ها هزار مشترک قطع شد. در بخش‌هایی از ایالت آلاباما همچنان وضعیت اضطراری برقرار است. با آغاز عملیات جستجو و نجات، مقامات در این باره ابراز نگرانی می‌کنند که شمار تلفات ممکن است افزایش یابد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار