امسال بیشترین ساخت و ساز‌ غیرمجاز شناسایی شده در اراضی چهارمحال و بختیاری ۲۲۵ مورد در شهرستان سامان بوده است.

سرهنگ یوسف باقری فرمانده یگان حفاظت از اراضی زراعی و باغی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۸۷۶ مورد تغییر کاربری در اراضی این استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۸۴ فقره در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری و ۵۵ فقره به احکام قطعی تخریب و قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز منجر شد.

وی افزود: بیشترین ساخت و ساز‌های غیرمجاز شناسایی شده در اراضی زراعی و باغی استان در امسال مربوط به شهرستان سامان با ۲۲۵ مورد بوده است که بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ تاکنون ۶۶ مورد از این سازه‌های غیرمجاز با دستور مقام قضایی تخریب شده است.


بیشتر بخوانید


باقری ادامه داد: در شهرستان بروجن ۱۷۴ مورد و در شهرستان شهرکرد ۱۶۲ مورد، شهرستان خانمیرزا ۱۵۲ مورد، شهرستان لردگان ۶۰ مورد، کوهرنگ ۴۳ مورد، اردل ۱۳ مورد، فارسان هشت و شهرستان بن نیز ۲ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: طبق این قانون، جهادکشاورزی با دریافت دستور قضایی و حضور نماینده دادستان و نیروی انتظامی می‌تواند نسبت به تخریب سازه‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی اقدام کند که امسال در شهرستان شهرکرد ۷۰ مورد، در شهرستان بروجن ۱۱۴ مورد، شهرستان لردگان ۱۲ مورد، اردل ۴۲ مورد، کیار ۱۵ مورد و خانمیرزا ۶۵ مورد تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۰ دی ۱۴۰۱
به خاه گردشگری و مسافرخانه و یا شهرک توریستی تغییر کاربری داده شوند
در کنار سد زاینده رود همچون شهرک بالادست زاینده رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ دی ۱۴۰۱
هر چه باشند بیت المالند یا مجوز نباید داد یا نباید تخریب کرد
#بیت المال
#بیت المال
#بیت المال
آخرین اخبار