دولت بلغارستان قصد دارد علیه اقدام مسکو برای تحت تعقیب قرار دادن یک روزنامه‌نگار شکایت کند.

در راستای اظهارات نخست‌وزیر بلغارستان مبنی بر آنکه اقدام روسیه برای تحت تعقیب قرار دادن یک روزنامه‌نگار «حمله به آزادی بیان» است، وزارت خارجه این کشور فرستاده روسیه را فراخواند تا اعتراض خود را ابلاغ کند.

به گزارش الجزیره، روسیه «کریستو گروزف» روزنامه‌نگار بلغارستان که مسئولیت نگارش متون درباره روسیه و تحلیل آن را دارد، را در وبگاه وزارت داخلی خود در لیست تحت تعقیب به دلیل اقدامات مجرمانه قرار داد.

گروزف سال جاری تمرکز مقاله‌های خود را روی حملات روسیه بر اوکراین گذاشت و پیشتر هم تحقیقاتی درباره مسمومیت «الکسی ناوالنی» اپوزوسیون دولت روسیه، انجام می‌داد.

از ماه فوریه که حملات روسیه به اوکراین آغاز شد، کشورهای غربی به روش‌های مختلفی در تلاش برای فشار آوردن بر روسیه هستند، به تازگی این کشورها برای تعیین سقف قیمت نفت اقداماتی انجام دادند که گرچه اوکراین آن را کافی ندانست اما روسیه به آن واکنش شدید نشان داد. در همین راستا بلغارستان به همراهی  اسلواکی، جمهوری چک، لهستان، لتونی، مجارستان، و استونی تهدید کرد که این تصمیم را وتو می‌کنند.

از طرف دیگر بلغارستان در دورزدن تحریم‌های اتحادیه اروپا همراه روسیه است و پیشنهاد شرکت «لوک‌اویل» روسیه برای دور زدن تحریم‌های اروپا در زمینه صادرات نفت را پذیرفته است، کمیسیون اروپا به بلغارستان درباره نقض تحریم‌ها علیه روسیه هشدار داده است، اما صوفیه با پذیرفتن پیشنهاد شرکت لوک اویل، به درآمدی ۳۵۰ میلیون یورویی دست خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار