دولت انگلیس در سال جدید میلادی ۲.۳ میلیارد پوند، شامل کمک‌های نظامی و غیرنظامی به دولت اوکراین کمک خواهد کرد.

 رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند: دولت لندن در سال جدید میلادی، ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷۷ میلیارد دلار)، شامل کمک‌های نظامی و غیرنظامی به دولت اوکراین کمک خواهد کرد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس می‌گوید دولت این کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک خواهد کرد. وی گفته است ما به تازگی هزاران موشک ضد هوایی به اوکراین داده ایم که می‌توانند پهپاد‌ها را سرنگون کنند.

به گفته وزیر دفاع انگلیس، ارتش انگلیس همچنین آموزش‌های لازم را درباره دفاع هماهنگ و بهتر هوایی به ارتش اوکراین انتقال داده است.

بن والاس گفت: در بخش زمینی نیز باید اطمینان حاصل شود که اوکراین می‌تواند پیروز شود و نیرو‌های روسی را عقب براند. وی همچنین گفت: نیرو‌های روسی قوانین بین الملل را زیر پا گذاشته و به جرایم جنگی دست زده اند که پیامد‌های درازمدت برایشان خواهد داشت.

براساس داده‌های منتشر شده در انگلیس، این کشور از آغاز جنگ اوکراین تاکنون یعنی کمتر از یک سال، دو میلیارد و سیصد میلیون پوند کمک مالی و تسلیحاتی به اوکراین کرده است که پس از امریکا بیشترین کمک یک کشور به دولت اوکراین محسوب می‌شود.

وزیر دفاع انگلیس مهر ماه امسال از رئیس وقت دولت این کشور خواست به علت تهدید‌های روسیه، سالانه ۱۰ میلیارد پوند به بودجه ارتش انگلیس افزوده شود.

بن والاس تاکید کرده بود، بودجه نظامی انگلیس از ۲ درصد تولید ناخالص داخلی در حال حاضر، به ۲.۵ درصد در سال ۲۰۲۸ باید برسد. براساس آمار دولت انگلیس، در سال ۲۰۲۰ میلادی، تولید ناخالص داخلی انگلیس معادل ۲ تریلیون و ۷۰۸ میلیارد دلار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار