نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: استاندار باید اختیار ویژه داشته باشد و در صحنه بتواند تصمیم بگیرد و مشکلات مردم را برطرف کند.

 حجت الاسلام  مصطفی محامی در آئین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر کشور، علما، معتمدان، بزرگان سران و طوایف در زاهدان برگزار شد اظهارداشت: استاندار باید اختیار ویژه داشته باشد تا بتواند مکشلات را در همان صحنه حل کند و بارها ما عرض کردیم که بسیاری از مشکلات سیستان وبلوچستان در خود استان قابل حل است.

وی بیان کرد: در زمان انتصاب استاندار سابق سیستان وبلوچستان گفته شد ایشان اختیارات ویژه دارند و ما می خواهیم بدانیم چه اختیارات ویژه در اختیار ایشان قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: از مدرس خیابانی استاندار سابق استان به دلیل رشد اقتصادی و پیشرفت و آبادانی استان که با همکاری شورای راهبردی انجام دادند تقدیر و تشکر می کنیم اما گلایه داریم که عمر استاندار بسیار کوتاه بود.

وی اظهارداشت: البته ایشان چهار ماه قبل به ما اعلام کردند که قرار ما با وزیر کشور این بوده که دوران مسوولیت ما یکساله باشد و چندین بار استعفا خودم را تقدیم وزارت کشور کردم.

  محامی بیان کرد: ما به دوستان در استانداری اعلام کردیم که چیکار می‌کنید که این مقدار دوران مسوولیت استاندار کوتاه بوده است و ما تازه برای ایشان ۱۰ بند برای توسعه استان نوشته بودیم که طبعا برای اجرای آنها نیازمند زمان بیشتر بود و میدواریم که عمر استاندار بعدی کوتاه نباشد.

وی افزود: در اجلاس اخیر ائمه جمعه با رییس جمهور آنجا عرض کردم که بسیاری از مکشلات سیستان و بلوچستان در خود استان قابل حل است و مقداری تدبیر و شهامت در اجرا می‌خواهد که انتظار داریم به استاندار اختیارات ویژه داده شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر استاندار اختیارات ویژه داشته باشد می‌تواند بسیاری از مشکلات را در خود استان و صحنه حل کند و این کار شدنی است.

وی تاکید کرد: به استاندار جدید سیستان و بلوچستان که سکانداری استان را برعهده می گیرند باید برای مسوولیت قرارگاه قدس جتنوب شرق کسی انتخاب شود که با استانداری و شورای راهبردی این استان همراه و همگام باشد تا این هماهنگی که در شورای راهبردی است بهم نخورد و توسعه استان رخ دهد.

  محامی تصریح کرد: استاندار جدید در سیستان و بلوچستان بودند و آشنایی کاملی با استان دارند و نکاتی که قبلا به ایشان عرض کردم را دوباره بیان می‌کنم که باید برنامه ریزی دقیقی برای شکوفایی ظرفیت‌های این استان از جمله مرز و دریا و سایر ظرفیت‌ها داشته باشند تا توسعه روز افزون این منطقه را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: مبارزه قاطع با فساد و رانت از درخواست‌های مهم ما از استاندار جدید است و عجیب هست گاهی شعارهایی که داده می‌شود کمتر به آن پرداخته شده و یا اطلاع رسانی نمی‌شود.

امام جمعه زاهدان گفت: باید امانت در رابطه با هر موضوعی به اهلش واگذار شود از این رو سکان‌داری استانداری این استان که رئیس جمهور نیز نگاه ویژه‌ای به این استان داشته و بارها به این امر تاکید داشته باید به اهلش برسد.

  محامی اظهارداشت: قضاوت در مورد رفتار یک فرد باید عادلانه باشد از این رو در واگذاری مسوولیت‌ها باید اهلیت فرد در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت نیروی انسانی سیستان و بلوچستان از همه اقوام و مذاهب در جایگاه‌های و مناصب مختلف استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خدمت رسانی به مردم با سعه صدر و اخلاق همراه باشد چرا که استاندار منشا اقتدار و رافت نظام است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: استاندار جدید در موقعیت سختی مسوولیت سکانداری سیستان و بلوچستان را برعهده گرفتند زیرا طرح‌های فراوانی در استان در حال انجام است که باید با قوت ادامه یابد.

محامی تاکید کرد: همگان از مردم و مسوولان استانی و کشوری باید با استاندار جدید سیستان و بلوچستان نهایت همکاری را داشته باشند تا مشکلات این استان حل و به توسعه دست یابیم.

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های توسعه‌ای زیادی دارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: سیستان و بلوچستان ظرفیتهای توسعه ای بسیار زیادی دارد زیرا این تنها استانی است که از طریق دریا و خشکی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

فداحسین مالکی ادامه داد: سیستان و بلوچستان پهناورترین و حساس‌ترین استان کشور است از این رو باید نگاه ویژه‌ای به آن شود تا استان از لحاظ مختلف ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هنوز هیچ بزرگراهی ندارد افزود: امار تصادفات در این استان بسیار زیاد است و این آمار جالبی نیست.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش‌از ۹۰ درصد از استاندارانی که در سیستان و بلوچستان پای کار آمدند غیر بومی بوده‌اند، هر استاندار غیربومی حداقل ۶ ماه زمان لازم است تا با استان آشنا شود تا بتواند کارش را به درستی انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر عمر کاری استانداران در هر استانی کوتاه باشد قطعا ظرفیت واقعی استان و همچنین معادلات کلان سیاسی در استان در نظر گرفته نمی‌شود.

مالکی خاطرنشان کرد: امیدواریم استاندار جدید با توجه به شناختی که از سیستان و بلوچستان دارد بتواند برخی از ضعف‌هایی که در استان وجود دارد را اصلاح کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهارداشت: به استان سیستان و بلوچستان باید به عنوان یک استان ویژه نگاه کرد تا بتوان کارها را به پیش برد.

حسینعلی شهریاری افزود: سوگند خورده‌ایم از حقوق مردم دفاع کنیم و تمام تلاشمان را برای عمل به سوگندی که خورده‌ایم انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: وحدت بین اقوام در سیستان و بلوچستان به حداکثر رسیده است، یک عده تلاش کردند در این استان مشکل ایجاد کنند، اما مردم هوشیار و بیدار استان اجازه این کار را ندادند.

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های اقتصادی زیادی دارد

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه، اظهارداشت: این استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارد که امیدوارم در مدتی که خدمتگزار مردم در این استان هستم بتوانم استانی در تراز انقلاب اسلامی به کمک مردم داشته باشیم.

محمد کرمی گفت: قطعا اگر انسجام و یکدلی برای آبادانی سیستان و بلوچستان داشته باشیم کارها بدرستی انجام خواهد شد و شاهد استانی آباد خواهیم بود، اما اگر یکدلی و انسجام برابری وجود نداشته باشد مانند گذشته کارها و پروژه ها نیمه تمام خواهد ماند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های مردمی و امکانات خوب و عالی داریم که باید برای پیشرفت استان از آن ها نهایت استفاده را ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا مشکلات استان برطرف شود و شاهد یک تحول اساسی در سطح استان باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار