کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح نارنجی برای وزش باد شدید و تشدید بارش برف و کولاک در بسیاری از محورهای کشور صادر شده است.

فریبا گودرزی گفت: دو سامانه هشدار سطح نارنجی در رابطه با ورود سامانه بارشی برف و کولاک  در نواحی جنوب غربی کشور  و وزش باد شدید  در نواحی جنوب شرقی کشور صادر شده است.

به گفته او تمرکز بارش‌ ها امروز سه‌شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، نیمه شمالی بوشهر و شمال غرب فارس و روز چهارشنبه در خراسان جنوبی، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال غرب فارس، بوشهر و جنوب شرق خوزستان خواهد بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، آبگرفتگی معابر عمومی، بارش برف و کولاک همراه با انسداد جاده‌ها و محورهای روستایی در نواحی سردسیر و کوهستانی و لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی از مخاطرات این سامانه است‌.

گودرزی یادآور شد: بارش‌ها می‌تواند منجر به اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در انتقال حامل‌های انرژی بویژه صنعت برق و گازرسانی شود.

گودرزی درباره هشدار سطح نارنجی دیگر در رابطه با افزایش گرادیان فشاری نیز از امروز تا روز چهارشنبه در این هفته گفت: این سامانه زمینه‌ساز  وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، شرق کرمان و خراسان جنوبی می‌شود.

او گفت‌: اثر مخاطره این سامانه احتمال اختلال در تردد به سبب کاهش شعاع دید، خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و تاخیر و احتمال لغو پروازها پیش‌بینی شده است.

 

 

برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار