معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد به رغم تازه‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا تمرکز صادرات انرژی مسکو بر بازار‌های آسیایی خواهد بود.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد به رغم تازه‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا بر صادرات انرژی این کشور، همچنان تقاضای گاز روسیه در اتحادیه اروپا زیاد است، اما مسکو قصد دارد تمرکز صادرات انرژی را بر بازار‌های آسیایی قرار دهد.

نواک در مصاحبه با کانال روسیه ۲۴ خاطرنشان کرد: «همکاران اروپایی پیوسته از ما می‌خواهند که از طریق زیرساخت‌های موجود مانند خطوط لوله ترک استریم یا بلو استریم و سیستم حمل و نقل گاز اوکراین، عرضه را افزایش دهیم.» وی افزود که بازار اروپا همچنان برای روسیه مرتبط است.

این مقام روسی خاطرنشان کرد: «اما با توجه به حال و هوای سیاسی کنونی در اتحادیه اروپا برای محدود کردن وابستگی خود به گاز روسیه، مسکو به دنبال بازار‌های دیگر برای تغییر مسیر عرضه است.» او افزود: «به دلیل اینکه گاز ما تقاضا دارد، ذخایر زیادی داریم و این حوزه را توسعه خواهیم داد.»

نواک گفت: روسیه با افزایش عرضه گاز طبیعی مایع و صادرات گاز به چین، جریان‌های تجاری خود را متنوع خواهد کرد و آسیا را به یکی از مقاصد کلیدی خود تبدیل خواهد کرد. وی افزود که این کشور بیش از سه برابر تولید گاز طبیعی مایع را افزایش داده است.

نواک تاکید کرد: «اگر قبلا تنها ۱۱ میلیون تن گاز مایع در روسیه تولید می‌شد، امروز چهار کارخانه با ظرفیت کل ۳۶ میلیون تن در حال فعالیت هستند.»

نواک پیش بینی کرد روسیه قرار است در سه یا چهار سال آینده تولید گاز مایع طبیعی را به ۶۰ میلیون تن افزایش دهد و سپس این رقم را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برساند. او همچنین خاطر نشان کرد که همزمان با افزایش عرضه از طریق خط لوله سیبری، روسیه و چین توافقنامه‌ای برای ایجاد زیرساخت گاز با ظرفیت تحویل ده میلیارد متر مکعب مازاد در سال دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار