کارشناسان حفظ نباتات، برای افزایش ایمنی محصولات کشاورزی به کشاورزان توصیه‌هایی دارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: باغداران استان کرمان برای کنترل آفت پسیل پسته از اواخر پاییز تا اوایل زمستان شخم و یخ آب زمستانه در محدوده سایه انداز درخت و از اواسط پاییز تا اواسط زمستان حذف بقایای گیاهی و علف‌های هرز را فراموش نکنید.

ناظمی افزود: همچنین برای کنترل آفت خطرناک مگس میوه مدیترانه ای، جمع آوری و معدوم کردن کلیه میوه‌های باقیمانده در باغ قبل از فصل زمستان، شخم و پابیل اطراف درختان در سایه انداز درخت در از بین بردن شفیره‌ها  و کاهش جمعیت این آفت نقش مهمی دارد.

او به نخلداران استان کرمان توصیه کرد: برای کنترل آفت قرنطینه‌ای بسیار مهم و خسارت زای سرخرطومی حنائی خرما، رعایت موارد قرنطینه‌ای و جلوگیری از انتقال و کشت  پاجوش‌های آلوده، عملیات هرس اصولی درختان در فصل سرما در دمای زیر ۲۰ درجه سانتیگراد، حذف پاجوش‌ها و تیمار محل هرس با اکسی کلرورمس ۱یا سم مالاتیون  به همراه سیمان ضروری است.   

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برای کنترل آفت خسارت زای کرم گلوگاه انار، تغذیه، هرس اصولی باغات و جمع آوری  زمستانه، میوه‌های باقیمانده روی درخت یا کف باغ و میوه‌های کلیه میزبان‌های این آفت در باغ به طور همگانی و معدوم کردن آن‌ها  در گودالی عمیق  نقش اساسی در کنترل بهینه این آفت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار