نشست معرفتی ویژه اعضای شورای اداری استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی در این نشست عدم درک صحیح و دریافت پیام غدیر را عامل مشکلات جامعه امروزی دانست و گفت: اگر پیام غدیر در جامعه درک می‌شد هرگز فاطمیه‌ها و عاشورا‌ها بوجود نمی‌آمد و جامعه این مشکلات را نداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه در تشریح اهمیت غدیر و موضوع ولایت و امامت، جهاد تبیین مدنظر رهبری نظام را ضرورتی انکار ناپذیر خواند و افزود: اسلام روی ۵رکن استوار شده و در هیچ چیز به اندازه ولایت تاکید نشده است ولایت کلید همه کارهاست و تمام کار‌ها و امور محول به امام شده است.

او  با بیان روایت معروف رسول الله صلّی الله علیه وآله: هر کس بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، تاکید کرد: به واسطه‌ی این حدیث افراد زیادی به مذهب شیعه گرویده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی افزود: اصل مسأله امامت در منابع اهل سنت بیان شده و در عصری که با شیعه مخالفت‌های زیادی بوده، کارشکنی‌های بسیاری علیه این مذهب انجام شده و بیشتر کتابخانه‌های شیعه شناسی به آتش کشیده شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اهمیت نشر و توسعه فرهنگ مهدوی و لزوم توجه بیش از پیش به موضوع امام شناسی افزود: سخنان خرافی و ضد عقل و تحریف شده برخی ادیان باعث ایجاد خلا دینی شده که تنها پر کننده این خلاء دینی توکل به روایات اهل بیت و بیان صحیح آن‌ها است و اگر معارف دینی خوب و به درستی در جامعه آموزش داده شود و بتوان با منابع و ادله‌های درست نوجوانان را اقناع کرد تعلیم و تربیت جان دوباره خواهد گرفت.

در ابتدای این نشست استاندار آذربایجان شرقی نیز در سخنانی تشکیل نشست‌های معرفتی برای مدیران و اعضای شورای اداری را ضرورتی مهم برای خدمات رسانی صحیح و مناسب دانست و استمرار برگزاری این نشست‌ها تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.