رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: با هدف پیگیری و حل مشکلات استانی، اولویت‌های استان را احصا کرده ایم.

اسماعیلی یکی از این اولویت‌ها را مربوط به آب شرب تبریز دانست و گفت: سالهاست به حق آبه خود از ارس نرسیده ایم و امیدواریم در ۳.۵ سال آینده بتوانیم آب ارس را به تبریز، شهر‌ها و روستا‌های مسیر برسانیم.

 

او ادامه داد: برای این منظور با اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو، کار بصورت فایناس آغاز شده و امیدواریم ظرف ۳.۵ سال آینده مشکل آب شرب تبریز حل شود.

 

او مسئله بعدی استان را معظل دریاچه ارومیه خواند و گفت: برای این منظور حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده و امیدواریم بصورت کامل تخصیص یابد.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آب ۱۵۰ تصفیه خانه به دریاچه ارومیه هدایت شود، قطعا از بروز مشکلات اکوسیستمی جلوگیری خواهد شد.

 

به گفته  اسماعیلی موضوع راه آهن میانه به تبریز نیز در دستور کار این مجمع و تمام نمایندگان استانی قرار دارد و مراحل پایانی را طی می‌کند.

 

او در بخشی از سخنان خود نیز رویکرد‌های کلی مجلس در راستای اطاعت از فرامین رهبری مبنی بر سر و سامان دادن به مسائل اقتصادی را یادآور شد.

 

او  سرو سامان دادن به اقتصاد ناپایدار و اقتصاد وارداتی، سر و سامان دادن به قوانین دست و پاگیر و بروکراسی‌های اداری وقت گیر، اصلاح قانون صدور مجوز‌های کسب و کار، حذف امضا‌های طلایی را جز عملکرد دولت در این حوزه برشمرد.

 

اسماعیلی با بیان اینکه مجلس یازدهم در راستای حمایت از نظام خانواده و جوانی جمعیت، قانون جهش مسکن را تصویب کرده است گفت: براساس این مصوبه دولت مکلف است، هر سال یک میلیون مسکن در اختیار افراد فاقد مسکن قرار دهد.

 

او ادامه داد: اعمال رتبه بندی فرهنگیان بعد از ۱۲ سال، اعمال مالیات بر خانه‌های خالی و قانون حمایت از مناطق محروم نیز از دیگر برنامه‌های کلان مجلس یازدهم است.

 

اوگفت: مجلس سال گذشته در لایحه بودحه ۱۴۰۰ برای محرومیت زدایی ۱۹ هزار میلیارد تومان مصوب کرده است و این رقم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به ۲۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه برنامه مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو در کنار حمایت از تولید داخل، الزام به ارتقای تراز خودرو‌های تولیدی است گفت: در نظر داریم با واردات محدود و حتی وارد کردن تکنولوژی خودروی ایمن در اختیار مردم قرار دهیم.

برچسب ها: آب شرب ، تصفیه خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.