مهم‌ترین حوادث ۲ آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۴۸ نفر برهم زننده نظم و امنیت زیر ذره بین پلیس فسا

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی و دستگیری ۴۸ نفر از عوامل اصلی ایجاد ناآرامی و ناامنی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی تلاش عده‌ای سودجو و فرصت طلب با سازماندهی معاندین و منافقین، برای ایجاد ناآرامی و بر هم زدن نظم و امنیت در شهرستان فسا، شناسایی عوامل اصلی در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: با اقدامات تخصصی ماموران انتظامی و همراهی مردم بصیر و ولایی، تا کنون ۴۸ نفر در این رابطه دستگیر و با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه تحریک به راه اندازی تجمعات غیرقانونی از طریق فضای مجازی و حقیقی، اتهام اصلی دستگیر شدگان است، تاکید کرد: پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود، قاطعانه با هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومی برخورد می‌کند.

 اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در راستای جلب رضایت عمومی و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، مأموران انتظامی این شهرستان طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی ۲ روز گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او گفت: ماموران در اجرای این طرح ضمن دستگیری ۳۴ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر و کارتن‌خواب و تحویل آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد، موفق شدند ۴ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع موادمخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: دستگیری ۲۱ سارق و کشف ۳۰ فقره انواع سرقت اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، خودرو و قطعات آن، احشام، کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دستگیری ۵ نفر اراذل و اوباش که با عربده کشی و زورگویی باعث رعب و وحشت مردم شده بودند از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از مرودشت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در راستای برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه، ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها به یک دستگاه موتورسیکلت که شماره تنه و موتور آن مخدوش بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان مرودشت دارد.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

تشریح عملکرد ۱۰۰ روز اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خفر

فرمانده انتظامی خفر از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۱۰۰ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان گفت: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان خفر با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مرجع قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۲۸۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۵ نفر قاچاقچی به همراه ۲۶ نفر خرده فروش دستگیرشدند، گفت: دستگیری ۳۱ نفر سارق و کشف ۷۱ فقره انواع سرقت‌ها، دستگیری ۱۳۵ نفر متهم تحت تعقیب، توقیف ۲۱۷ وسیله نقلیه متخلف، کشف ۸ قبضه سلاح غیرمجاز و کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ ۱۲۳ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ احمدیان هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف تریاک از زیر داشبورد خودرو تیبا

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک از زیر داشبورد سواری تیبا در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک خودرو تیبا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در زیر داشبورد جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: پلیس با هرگونه اقدامی که مخل نظم و امنیت شهروندان باشد با قاطعیت و در چهارچوب قانون برخورد می‌کند.

اعتراف ۲ سارق به ۱۵ فقره سرقت منزل

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق سابقه دار و اعتراف آن‌ها به ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهر شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با تحقیقات اولیه و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این خصوص ۲ متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: متهمان در بازجویی‌های تخصصی و پلیسی به ۱۵ فقره سرقت منزل در سطح شهر شیراز اعتراف کردند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه شامل طلا، لب تاپ، تلفن همراه، ساعت و ... کشف شد، افزود: سارقان پس از تکمیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خرمبید

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری و دستگیری ۷ نفر معتاد متجاهر، توزیع کننده مواد مخدر و سارق خبر داد.

سرهنگ علی اکبر کریمی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده، با توان انتظامی و عملیاتی ماموران با قدرت و جدیت در این شهرستان اجرا شد.

او گفت: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن جمع آوری و دستگیری ۷ نفر معتاد متجاهر، توزیع کننده مواد مخدر و سارق، ۱۴ فقره سرقت را کشف و ۱۰ دستگاه وسایط نقلیه را نیز توقیف کنند.

کریمی گفت: کشف ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق و دستگیری ۴ نفر و کشف ۳۸ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۴ نفر از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی خرمبید ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شهروندان با پلیس و رضایتمندی آنان از اجرای این طرح‌ها، گفت: پلیس با اقتدار تمام با هرگونه تهدید اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه‌ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

کشف ۱۲۴ کیلو انواع مواد مخدر و توقیف ۱۶۳ دستگاه خودرو

فرمانده انتظامی داراب از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت دستگیری متهمین تحت تعقیب و سارقین، معتادان، خرده فروشان مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی از سطح معابر، خیابان‌ها و نقاط آلوده شهرستان داراب، با بسیج نیرو‌ها و امکانات طی چند روزگذشته به مرحله اجرا درآمد.

او گفت: در راستای اجرای این طرح ۱۴۲ نفر از متهمان تحت تعقیب و ۵۱ نفر معتاد متجاهر و ۲۶ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۱۲۴ کیلو انواع مواد مخدر کشف و همچنین ۱۶۳ دستگاه خودرو و ۸۴ دستگاه موتورسیکلت متخلف روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ نوشاد گفت: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با قانون گریزان و قانون شکنان با قوت ادامه خواهد داشت و مآموراندر این طرح موفق به دستگیری ۳۳ نفر سارق و کشف ۳۷ فقره انواع سرقت شدند.

فرمانده انتظامی داراب از شهروندان خواست: هرگونه خبر در خصوص خرید و فروش و استعمال مواد مخدر، سرقت و کلاهبرداری را سریعاً با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.