مهم‌ترین حوادث یکم آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه یکم آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کامیون حامل ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان ممسنی خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه سراب بهرام شهرستان ممسنی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این کامیون موفق به کشف ۲۰ دستگاه کولر گازی، ۱۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۷ هزار و ۷۴۰ عدد عینک و جعبه مربوطه که خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی بود شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در راستای جلب رضایت شهروندان طی هفته گذشته طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به انهدام ۲ باند سارقان دوچرخه و موتورسیکلت، دو باند سارقان کفش و کابل و جعبه پست مخابراتی و دستگیری ۱۰۹ سارق، افزود: در این خصوص بیش از ۱۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه، ۱۰ دستگاه لوازم صوتی و تصویری، ۲۲ دستگاه دوچرخه سرقتی، ۵ دستگاه موتورسیکلت و ۲۴ دستگاه خودرو مسروقه و سایر اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ۱۱۳ معتاد و خرده فروش مواد مخدر و کشف ۵ کیلو انواع مواد مخدر، توقیف ۲۲۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ شجاعی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری مردم با خادمان خود در اجرای طرح‌های انتظامی، تأکید کرد: کسانی که به دنبال ایجاد ناامنی در سطح جامعه هستند، بدانند که با برخورد قاطع و قانونی مأموران انتظامی روبرو خواهند شد.

توقیف کوئیک و کشف ۴۸ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۴۸ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک سواری کوئیک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور گفت: ماموران انتظامی لامرد حین کنترل محور‌های مواصلاتی با هدف برخورد با سوداگران مرگ، به یک سواری کوئیک مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد متواری و ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سواری سمند حامل ۵۱ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۵۱ کیلو تریاک در عملیات روز گذشته ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی حین گشت زنی در محور مواصلاتی سیرجان-شیراز به یک سواری سمند مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این سواری ۵۱ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق با ۹ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارق داخل خودرو با ۹ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: ماموران کلانتری مرکز با تحقیقات میدانی و بررسی‌های صورت گرفته یک نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آن را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: سارق در تحقیقات پلیس به ۹ فقره سرقت درون خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ هاشمی گفت: مردم باید همواره هشدار‌های پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده قرار داده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف خودرو مسروقه و دستگیری سارقین در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف پژو پارس سرقتی و دستگیری راننده و سرنشین توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: ماموران انتظامی آباده در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی هنگام گشت‌زنی در محور شیراز-اصفهان به یک سواری پژو پارس با ۲ سرنشین مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب وگریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از استان تهران دارد، گفت: راننده و سرنشین دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ مسعودی از شهروندان خواست توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.