فرماندار کوهبنان گفت: طی یک سال اخیر، بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به اعضای کتابخانه ها در کوهبنان امانت داده شده است.

همزمان با سی‌امین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، مراسمی با حضور مسئولان  شهرستان کوهبنان در محل دبیرستان دخترانه رسالت شهرستان کوهبنان برگزار شد.

در این مراسم مجید توکلی، فرماندار شهرستان کوهبنان با اشاره به  اهمیت مطالعه و ممارست در امر کتابخوانی و علم‌اندوزی خواستار مشارکت و همکاری گسترده تمامی مدارس برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهرستان تاریخی و عارف پرور کوهبنان، بام فرهنگی استان کرمان شد.

او افزود: مطالعه باعث می‌شود زندگی انسان با سبک درست، سمت و سوی مناسبی به خود بگیرد و آدمی را به سمت پیشرفت، تعالی سوق داده و موجب فرهیخته شدن جامعه شود.

فرماندار کوهبنان بیان کرد: امانت بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به اعضای کتابخانه ها در کوهبنان  و کسب رتبه برتر استان در سرانه مطالعه طی  یک سال اخیر  از افتخارات شهرستان کوهبنان در زمینه کتاب و کتابخوانی است. 

او خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: نوجوانی، دوره‌ای بسیار ارزنده  برای بالندگی و عادت به مطالعه است؛ بنابراین شما برای پیشرفت، موفقیت و کسب مدارج علمی هیچ راه دیگری جز مطالعه مستمر و مفید ندارید.

توکلی گفت: شهرستان کوهبنان که در بحث فرهنگ و هنر قدمتی به بلندای تاریخ دارد،  ظرفیت خوبی در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه کتاب دارد ؛ بنابراین باید خواندن کتاب به صورت خانوادگی در  یک ساعت خاص درشبانه روز برای همه اعضای خانواده فرهنگ سازی شود.

او  با بیان اینکه جا دارد از خدمات و زحمات کتابداران، مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدردانی کنیم، افزود: کتابداران باید فضای کتابخانه را برای حضور علاقه مندان خصوصا دانش آموزان جذاب کنند.

او از والدین در خواست کرد: که در طول هفته یک روز با اعضای خانواده در کتابخانه شهر حضور پیدا کنند تا فرزندان با محیط کتابخانه بیشتر آشنا شوند و از نزدیک کتب مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

توکلی بر برگزاری نشست‌های کتابخانه به مناسبت‌های ملی و مذهبی، راه اندازی کتابخانه سیار در شهرک‌ها و روستا‌ها، اهدای کتب مازاد در منازل به کتابخانه‌های عمومی شهرستان، تجلیل از اعضای فعال کتابخانه‌ها خصوصا جوان‌ترین و پیرترین عضو کتابخانه، تجلیل از کتاب فروشان فعال شهر و... تاکید کرد.

 پیش از این مراسم، آیین پیاده روی از حرم شهدای گمنام و با گلباران قبور مطهر شهدا شروع شد و در ادامه حاضران با طی کردن بلوار برهان الدین، بلوار آیت الله حائری و کوچه شهید عباسعلی نوری در نماز خانه دبیرستان دخترانه رسالت جمع شدند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.