رصدخانه نجومی نور مرئی جهان که در شیلی قرار دارد، تصویر جدیدی را از یک سحابی پر از ستاره در فاصله ۲۵۰۰ سال نوری از زمین منتشر کرده است.

تصویر منحصر به فردی از یک سحابی مخروطی پر از ستاره در فاصله ۲۵۰۰ سال نوری از زمین گرفته، منتشر شده است که دلیل شکل گیری آن، ابر‌های غول پیکر از گاز مولکولی سرد و غبار است که ستاره‌های جدید را تشکیل می‌دهند.

این ستون زمانی تشکیل می شود که ستاره‌های آبی درخشان پرجرم تازه تشکیل شده باد‌های ستاره‌ای شدید و تشعشعات فرابنفش را آزاد می‌کنند که مواد را از همسایگی خود دور می‌کند.

همان طور که این ماده دور رانده می‌شود، گاز و غبار دور از ستاره‌ها به ستون متراکم، تاریک، بلند و اشکال شبیه به ستون تبدیل می‌شوند.
/////تصویر جدیدی از یک سحابی پر از ستاره در فاصله ۲۵۰۰ سال نوری از زمین

این فرآیند منجر به تشکیل سحابی مخروطی تیره می‌شود که به سمت ستاره‌های درخشان در NGC ۲۲۶۴ حرکت می‌کند. این تصویر با دو ابزار در تلسکوپ بسیار بزرگ ESO، پیشرفته‌ترین رصدخانه نجومی نور مرئی جهان که در شیلی قرار دارد، به دست آمده است.

اگرچه این سحابی خاص قبلاً مورد مطالعه قرار گرفته است؛ اما تصویر جدید آن را به شیوه‌ای دراماتیک‌تر به تصویر کشیده و این سحابی را می‌توان در آسمان در صورت فلکی تک‌سروس پیدا کرد.

/////تصویر جدیدی از یک سحابی پر از ستاره در فاصله ۲۵۰۰ سال نوری از زمین