پولتیکو تاکید کرد اظهارات پنتاگون در مورد احتمال مذاکره اوکراین با روسیه خشم کی‌یف را برانگیخته است.

روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه می‌نویسد، اظهارات مارک میلی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح آمریکا درباره احتمال گفتگو بین مسکو و کی‌یف، خشم مقامات اوکراینی را برانگیخت.

میلی قبلاً اعلام کرده بود که اوکراین نمی‌تواند برنده شود، بنابراین، به گفته وی، زمستان آینده فرصتی را برای شروع مذاکرات با روسیه باز می‌کند. والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های اوکراینی به میلی گفت:  اگر روسیه همه سرزمین‌های اشغال شده را ترک نکند، ارتش اوکراین هیچ مذاکره‌ای را نمی‌پذیرد.

به گزارش پولیتیکو، واشنگتن در تلاش است به کی‌یف اطمینان دهد که آمریکا مانع دستیابی اوکراین به اهدافش نمی‌شود. به ویژه، مقامات آمریکایی به همتایان اوکراینی خود اطمینان می‌دهند که متوقف شدن جنگ در زمستان به این معنا نیست که مذاکرات باید در آینده نزدیک انجام شود.

با این حال، به گفته این نشریه، وزارت امور خارجه آمریکا در حال آماده سازی زمینه برای مذاکرات احتمالی صلح است. پنتاگون نیز استدلال می‌کند که نبرد‌ها برای منطقه خرسون نمونه‌ای از مبارزه سخت است که در انتظار روسیه و اوکراین است، بنابراین، همانطور که یکی از مقامات به این روزنامه گفته است بهتر است قبل از ارسال ۱۰۰ هزار نفر دیگر در این منطقه، مذاکرات صلح آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار