سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی به دلیل نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور، از احتمال لغزندگی جاده‌ها و اختلال در پرواز‌ها خبر داد.

با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان  هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور، احتمال لغزندگی و اختلال در روند پروازها وجود دارد؛ بنابراین مسافران به تمامی توصیه‌ها و هشدارها در این بخش توجه کنند.

براساس این گزارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، اردبیل، غرب مازندران، بوشهر، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، غرب و شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات و دامنه تهران و کرمان، شاهد بارش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

گفتنی است لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

بنابراین توصیه می‌شود مسافران احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز  را در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار