معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: استان لرستان طی ۶ ماه گذشته از نظر بارش وضعیت خوبی نداشته و همین موضوع باعث وخیم شدن وضعیت سد‌های لرستان شده است.

احمد گودرزی معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: استان لرستان طی ۶ ماه گذشته از نظر بارش وضعیت خوبی نداشته است و همین موضوع باعث وخیم شدن وضعیت سد‌های لرستان شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۸ درصد از سد‌های لرستان پر هستند، افزود: سه مورد از سد‌های استان تقریبا خالی هستند و مابقی سد‌های استان نیز وضعیت خوبی ندارند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و منطقه‌ای لرستان گفت: شرایط فعلی باعث شده که کشاورزان لرستانی نتوانند امروز کشت پاییزه داشته باشند و اگر پیش‌بینی‌های هواشناسی اتفاق بیفتد این وضعیت برای کشاورزان در بهار نیز ادامه خواهد داشت.

گودرزی با اشاره به اینکه تامین آب شرب برای روستا‌ها و شهر‌ها بر عهده شرکت آب و فاضلاب است، تصریح کرد:، اما مدیریت منابع آب زیرزمینی بر عهده سازمان آب و منطقه‌ای لرستان بوده و با توجه به کم شدن آب دهی سراب‌های تامین آب شهرستان خرم‌آباد، طی ماه‌های گذشته مجوز ۱۰ حلقه چاه را صادر کردیم.

او بیان کرد: بر اساس آخرین آمار‌ها نیاز آبی شهرستان خرم‌آباد ۱۹۰۰ لیتر بر ثانیه است که در حال حاضر منابع فعلی ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه را تامین می‌کنند و همین موضوع باعث کاهش فشار آب در بعضی از مناطق شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و منطقه‌ای لرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: با مجوز چاه‌هایی که صادر شده شرکت آب و فاضلاب لرستان در سال جاری با مشکل تامین آب شهرستان خرم‌آباد مواجه نخواهد شد، اما در صورتی که روند خشکسالی فعلی تداوم یابد مسئولان استان بایستی به فکر تامین یک منبع آب پایدار مانند سد برای تامین آب مرکز استان باشند.

 

برچسب ها: آب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
نه بابا هنوز زوده اینا رو بگید بزارید سد ها خالی شن بعد اخبار رو منتشر کنید

زمانیکه پر بود هیچ کس به فکر مدیریت نبود
الان یادشون اومده
آخرین اخبار