عشایر لرستان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: عشایر لرستان پنج درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

هوشنگ نورمحمدی مدیرکل امور عشایری لرستان اظهار کرد: این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۰ تن عسل، ۲۹ تن شیر، ۱۷ تن روغن، یکهزار و ۳۹ تن پشم، ۶۳۰ تن ماهیان سردآبی، ۱۵۵ هزار تن جو، ۱۵ هزار تن گندم و ۷۴ هزار تن حبوبات را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

او افزود: سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۴۹ پروژه توسط دستگاه‌های اجرایی استان برای مناطق عشایری هزینه شد چراکه بر اساس مصوبه، نهاد‌های دولتی باید برخی طرح‌های عمرانی و اقتصادی را در مناطق عشایری اجرا کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان ادامه داد: ۲ سامانه برای ساماندهی توزیع آرد و تردد دام عشایری وجود دارد که دست دلالان را از بازار آرد کوتاه کرده و مانع قاچاق دام می‌شود همچنین جهت جلوگیری از قاچاق دام، مشخصات عشایر کوچ‌رو در کارت تردد ثبت شده است.

 مدیرکل امور عشایری لرستان خشکسالی و کمبود منابع آبی را از دغدغه‌های جامعه عشایری لرستان برشمرد و گفت: در بسیاری از مناطق چشمه‌ها خشک شده و در تامین آب شرب برای عشایر و تامین آب دام با مشکلاتی روبرو هستیم.

به گفته نورمحمدی عشایر استان شامل ۱۳ ایل و ۱۵ طایفه هستند که ۸۳ هزار و ۷۳۹ نفر در قالب ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار، جامعه عشایری لرستان را تشکیل می‌دهند و این استان از لحاظ جمعیت عشایری رتبه ششم کشور را دارا می‌باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.