مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: پسته یک درخت کم آب بوده و با توجه به سازگاری که در لرستان دارد سازمان جهاد کشاورزی لرستان برای کاشت این درخت در اراضی شیب‌دار حمایت‌هایی از کشاورزان انجام می‌دهد.

محمد حسین کیانی‌فر مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: کشت پسته در لرستان از سالیان گذشته به صورت پراکنده وجود داشته است، اما خشکسالی چند سال اخیر باعث شده که گسترش یابد به طوری‌که در حال حاضر ۱۳۴ هکتار مزرعه پسته در لرستان وجود دارد.

او با بیان اینکه کشت پسته در شهرستان‌های کوهدشت و خرم‌آباد گسترش زیادی داشته است، افزود: پسته یک درخت کم آب‌بر بوده و با توجه به سازگاری که در لرستان دارد سازمان جهاد کشاورزی برای کاشت این درخت در اراضی شیب‌دار حمایت‌هایی از کشاورزان انجام می‌دهد.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: خدماتی که این سازمان به کشاورزان در حوزه کاشت پسته انجام می‌دهد شامل چاله کنی رایگان و توزیع رایگان نهال این محصول است.

کیانی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۰ بهره‌بردار در حوزه کشت پسته داریم، خاطرنشان کرد: متوسط برداشت پسته خشک به ازای هر هکتار در لرستان ۴۰۰ کیلوگرم است که این آمار یک میزان مناسب و خوب در سطح کشور است، به طور کلی در لرستان سالانه ۷۳ تن پسته خشک برداشت می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.