دادستان قزوین گفت: ورودی به زندان در قزوین حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با اقدامات صورت گرفته طی دو ماه گذشته حدود ۲۰ درصد ورودی به زندان کاهش یافته است و این بسیار حائز اهمیت است و باید اقدامات با جدیت دنبال شود تا به هدف گذاری‌ها در این حوزه دست یابیم.

رجبی افزود: امروزه حتی در کلانتری‌ها نیز اصلاح ذات البین صورت می‌گیرد و پرونده به مراجع قضایی وارد نمی‌شود و در این راستا طی مرداد ماه سال جاری ۸۰۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شده و در مجموع ۱۴ درصد وقوع جرائم در استان کاهش یافته است، که این موضوع قابل تقدیر است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در حوزه حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها اقدامات بسیار خوبی برنامه ریزی شده و در این راستا به حمایت همه نیازمندیم و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت‌های درون استان، در جهت کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثری برداریم.

رجبی گفت: فلسفه تشکیل انجمن حمایت دستگیری از مددجویان و خانواده آن‌ها است، تا کمتر در معرض جرائم و آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند و بحمدالله انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین جزء انجمن‌های فعال در کشور است و از این حیث جای تقدیر دارد.

وی یادآور شد: تاکنون ۶۲۶ خانواده زندانیان تحت حمایت و پوشش انجمن قرار دارند و البته این میزان باید افزایش یابد و خانواده‌های بیشتری از حمایت‌های انجمن برخوردار شوند.

این مقام قضایی استان اظهار داشت: مراقبت‌های بعد از خروج بسیار دارای اهمیت است و نباید اجازه دهیم زندانیانی که با تلاش‌های فراوان در مسیر اصلاح قرار گرفتنه اند، به دلیل برخی مسائل معیشتی، اقتصادی و اجتماعی دچار لغزش شوند و اگر مراقبت بعد از خروج صورت نگیرد، قطعاً چرخه اصلاح مجرم ناقص شده و عملاً اقدامات بی نتیجه می‌ماند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: اشتغال خانواده زندانیان بخصوص در شرایطی که محکوم در زندان به سر می‌برد در اولویت کاری قرار دارد و از آنجایی که قزوین جزء استان‌های صنعتی کشور است، باید از این ظرفیت به خوبی برای اشتغال مددجویان و خانواده آن‌ها استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار