دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت:در مرداد ماه سال جاری ۸۰۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی استان منجر به سازش شده است.

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در آیین افتتاح ساختمان جدید انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین گفت: امروزه حتی در کلانتری‌ها نیز اصلاح ذات البین صورت می‌گیرد و پرونده به مراجع قضایی وارد نمی‌شود و در این راستا در مرداد ماه سال جاری ۸۰۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شده و در مجموع ۱۴ درصد وقوع جرائم در استان کاهش یافته است، که این موضوع قابل تقدیر است.

رجبی افزود: با اقدامات صورت گرفته طی دو ماه گذشته حدود ۲۰ درصد ورودی به زندان کاهش یافته است و این بسیار حائز اهمیت است و باید اقدامات با جدیت دنبال شود تا به هدف گذاری‌ها در این حوزه دست یابیم.

وی اضافه کرد: فلسفه تشکیل انجمن حمایت دستگیری از مددجویان و خانواده آن‌ها است، تا کمتر در معرض جرائم و آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند و بحمدالله انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین جزء انجمن‌های فعال در کشور است و از این حیث جای تقدیر دارد.

رجبی گفت: تاکنون ۶۲۶ خانواده زندانیان تحت حمایت و پوشش انجمن قرار دارند و البته این میزان باید افزایش یابد و خانواده‌های بیشتری از حمایت‌های انجمن برخوردار شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مراقبت‌های بعد از خروج بسیار دارای اهمیت است و نباید اجازه دهیم زندانیانی که با تلاش‌های فراوان در مسیر اصلاح قرار گرفتنه اند، به دلیل برخی مسائل معیشتی، اقتصادی و اجتماعی دچار لغزش شوند و اگر مراقبت بعد از خروج صورت نگیرد، قطعاً چرخه اصلاح مجرم ناقص شده و عملاً اقدامات بی نتیجه می‌ماند.

وی ادامه داد: اشتغال خانواده زندانیان بخصوص در شرایطی که محکوم در زندان به سر می‌برد در اولویت کاری قرار دارد و از آنجایی که قزوین جزء استان‌های صنعتی کشور است، باید از این ظرفیت به خوبی برای اشتغال مددجویان و خانواده آن‌ها استفاده کرد.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز در این مراسم گفت: گاهی افراد به دلیل برخی اقدامات خودشان و یا شرایط اجتماعی به زندان گرفتار می‌شوند و به دلیل نظم اجتماعی مستحق مجازات هستند، اما در این میان خانواده آن‌ها بدون وقوع جرم مجازات می‌شوند و در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار می‌گیرند.

شعبانی افزود: به همین خاطر نقش انجمن حمایت در پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی بخصوص برای خانواده زندانیان بسیار حائز اهمیت است و اگر همین حمایت‌ها نباشد، شاید خانواده زندانیان نیز به دلیل برخی مسائل دچار انحراف و به زندان گرفتار شوند.

وی ادامه داد: از زمانی که فرد در زندان گرفتار می‌شود دستگاه قضایی همه تلاش خود را برای آزادی او در دستور کار قرار می‌دهد و در این بین حمایت از خانواده آن‌ها نیز به صورت ویژه مورد تاکید است و نباید از این موضوع مهم غافل شد.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان، دادستان قزوین، معاونین قضایی رئیس کل، فرمانده انتظامی استان، مدیرکل زندان‌های استان، مدیرعامل ستاد مردمی دیه، اعضاء هیات مدیره انجمن و خیران استان حضور داشتند که ساختمان جدید انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان قزوین به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار