در پی بروز بحران انرژی در اروپا، مهم‌ترین شرکت خدمات انرژی آلمان بیش از ۱۲ میلیارد دلار ضرر کرده و ممکن است تا دو سال آینده سود دهی نداشته باشد.

شرکت یونیپر، غول انرژی آلمان هشدار داد که  ۱۲ و نیم میلیارد دلار ضرر کرده و افزون بر آن، ممکن است تا سال ۲۰۲۴ سودی نداشته باشد. این هشدار در حالی صادر می‌شود که دولت آلمان ماه گذشته ۱۵ میلیارد یورو به این شرکت کمک مالی کرده تا از سقوط آن جلوگیری کند.

به گزارش آر تی، در پی کاهش جریان گاز از روسیه، این شرکت ارائه دهنده خدمات انرژی آلمانی از ارائه چشم انداز برای سال ۲۰۲۲ هم خودداری کرده است. شرکت‌های انرژی آلمان هشدار می‌دهند در صورتی که عرضه گاز روسیه به طور کامل متوقف شود، این کشور کمتر از ۳ ماه ذخایر گازی دارد. در حال حاضر هم خط لوله نورد استریم که گاز را از روسیه به اروپا می‌رساند فقط با ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند. اروپا ادعا می‌کند روسیه در حال تحت فشار قرار دادن این اتحادیه است. این در حالی است که مسکو می‌گوید تحریم‌ها علیه روسیه سبب شده در تعویض و تعمیر قطعات خط لوله اختلالاتی ایجاد شود.

گفتنی است، آلمان از نظر انرژی تا حد زیادی به روسیه وابسته است و در سال گذشته ۵۵ درصد گاز خود را از مسکو وارد کرد. شایان ذکر است، در پی بروز بحران انرژی در اروپا و اختلال در عرضه گاز، قیمت هر هزار متر مکعب گاز در این اتحادیه به دو هزار و ۵۰۰ دلار رسیده و برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد این عدد به ۴ هزار دلار هم برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار