رئیس جمهور آمریکا به قتل‌های هدفمند رخ داده علیه مسلمانان در این کشور واکنش نشان داد.

پس از به قتل رسیدن چهارمین مسلمان در ایالت نیومکزیکوی آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به این موضوع واکنش نشان داد. 

بر این اساس، بایدن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: من از این اتفاق عصبانی هستم و این قتل ها من را اندهگین کرد. من بی صبرانه منتظر گزارش تحقیقات در این زمینه هستم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی می کنم. دولت من با قدرت در کنار جامعه مسلمانان ایستاده است. 

پلیس نیومکزیکوی آمریکا اعلام کرد در طول ۹ ماه گذشته ۴ مرد مسلمان در بزرگترین شهر این ایالت به قتل رسیدند که هر ۴ آن‌ها برای نژاد و مذهب‌شان کشته شدند.

به گزارش رویترز، یک مقام پلیس شهر در این باره گفت: «دو نفر در ده روز گذشته در شهر البوکرکی نیومکزیکو کشته شدند و احتمال قوی هست که قتل این ۴ نفر مرتبط با قتل یک مهاجر افغان در ماه نوامبر باشد.»

همچنین گفته می‌شود هر ۴ این افراد بدون هیچ هشدار قبلی کشته شدند و پلیس با استناد به نشریه سانتافه گفت: «یک وجه مشترک بسیار قوی بین هر ۴ این مقتول‌ها هست و آن هم نژاد و دین آنهاست. این قتل‌ها به احتمال زیاد مرتبط با تیراندازی به محمد احمدی ۶۲ ساله در پارکینگ یک سوپرمارکت و کافه حلال است. ما تاکنون ترسی به این اندازه در جامعه خود را تجربه نکردیم.»

به تازگی پایگاه اینترنتی فارن افرز در مطلبی به بررسی علل وقوع شمار بالای تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا پرداخت و نوشت که بیشتر مناطق آمریکای لاتین مانند آمریکا از سلاح گرم اشباع شده است و تفنگ‌های سبک نظامی نقش مهمی در خشونت‌های مسلحانه دارند.

اما گفته می‌شود احتمال تیراندازی جمعی در آمریکای شمالی نسبت به آمریکای لاتین بیشتر است. به تازگی سلسله قتل‌ها در بوفالو، نیویورک، و اووالده، تگزاس که به فاصله ۱۰ روز انجام شد باعث ایجاد وحشت در جامعه آمریکا بود که به فاصله بسیار کمی با آن تیراندازی‌های دیگری در هایلند پارک، ایلینوی و گرینوود، ایندیانا گزارش شدند.

برچسب ها: جو بایدن ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
این ها وقتی فروش سلاح مثل لوازم اولیه زندگی براشون عادیه وسیاست تجاوز وفتنه و کودک کشی وتبیعض نژادی عادی چطور می خواهید سیاست کشتن مسلمانان عادی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
اینا با مسلمانان مشکل دارند مثل اینکه ما هم باید بزنیم مسیحی ها را نابود کنیم در سر تا سر دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
مسلمانها در تمام دنیا با جنایات مدیریت شده شما کشته میشوند تو دهان کثیفت را در حمایت از مسلمانان ببند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
بابا بذارید همه مسلمون بشن از چی می ترسید ؟ والا بخدا مسلمونی تنها بدرد نمیخوره باید مومن هم بود وگرنه هرکس تو خانواده مسلمون بدنیا بیاد بهش میگن مسلمون و باید دین رو مو به مو اجرا کنه تا بشه مومن.الان کلی مسلمون داریم که اصلا اعتقادی به خدا ندارن و فقط اینجا بدنیا اومدن و تو شناسنامشون خورده مسلمون.
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۲:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
10 نفر تو كرمان كشته شدند
باخبرنگاران آيا اندازه غزه و سوريه و عراق اهميت ندارن كه هيچ خبري نميزاري؟
Iran (Islamic Republic of)
U235
۱۰:۵۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
ما ایرانیان با جامعه مسیحیت پیمان برادری و اخوت داریم و در یک صف علیه استکبار امریکا و اسراییل میجنگیم. وقتی هم دست به اسلحه ببریم کسی یارای ایستادگی در مقابل ما را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
تو هم حمایت کنی چون سنا و دادگستریتون علیه مسلمونا شمشیر رو از رو بستن کاری از تو ساخته نیست و در نهایت تو هم از اونا اطاعت میکنی
آخرین اخبار