سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۲۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری با محوریت شهرستان‌های پلدختر و دلفان در استان ایجاد شده که تا هفته دولت امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

مجتبی صارمی گفت: این اقدام، فاز اول احداث شبکه فیبر نوری با هدف دسترسی مناطق روستایی استان به اینترنت و مقدمات اتصال به شبکه ملی اطلاعات بوده که در مناطق محروم و پر تردد اجرایی شده است.

وی می گوید: مسیر اول در منطقه آزادراه خرم آباد – پل زال، دهلیج – پلدختر و مسیر دوم در نورآباد – هفت چشمه – سرکشتی بوده که ۲۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری برای اهالی این مناطق و مسافران و گردشگران احداث شد.

وی با بیان اینکه ۲۱ میلیارد تومان برای این طرح از محل منابع ملی هزینه شده است ادامه داد: در مرحله دوم این طرح، ۴۹۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی امسال در استان اجرایی و در صورت فراهم بودن شرایط لازم، تا پایان سال بهره برداری می‌شود.

صارمی با اشاره به اجرای این طرح‌ها در خرم آباد، دورود، بروجرد، ازنا، الیگودرز، پلدختر، کوهدشت، چگنی و دلفان گفت: در برخی مواقع برای اجرای شبکه‌های فیبر نوری علاوه بر مشکل معارضان محلی، باید تفاهم نامه و مجوز‌هایی با برخی ادارات از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری تبادل شود.

وی گفت: با توجه به کوهستانی بودن لرستان، توسعه فیبر نوری روستایی برای پوشش حداکثری روستا و جاده‌های استان در راستای افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی موجود، اتصال نقاط مختلف و دور روستایی و جاده‌های بین شهری و تامین زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات ضروری است.

بیش از چهار هزار کیلومتر فیبر نوری در لرستان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.